20:44|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1397 - 13:47
کد خبر: 11300
دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

حضور دختر دانشجو در خوابگاه غیرقانونی بود

براساس مصوبه، خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی ارومیه در سطح کارشناسی تعطیل است و تنها دانشجویان ترم آخر با اجازه استاد می‌توانند در خوابگاه حضور یابند در حالی که دختر دانشجوی متواری شده ترم یک بوده و حضورش در خوابگاه غیر قانونی و در پی سهل‌انگاری سرپرست رخ داده است.
حضور دختر دانشجو در خوابگاه غیرقانونی بود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز؛ دیروز (دوشنبه 15 بهمن ماه سال جاری) خبری مبنی بر ورود پسری به خوابگاه دخترانه دانشگاه صنعتی ارومیه فضای رسانه‌ای آذربایجان غربی را دربرگرفت و هرکس با بیانی به این موضوع پرداخت. از سویی حاشیه و خبرهای کذب بخش جدای ناپذیر خبرهای این چنینی است که پیرامون این قضیه نیز شکل گرفت. به همین دلیل خبرنگار باریش‌نیوز به منظور اطلاع از جریان، مصاحبه‌ای با محمدرضا سالمی دبیر شورا صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه ترتیب داد تا از چند و چون این ماجرا اطلاع یابد.
وی در شرح این ماجرا گفت: « ساعت 11 صبح روز شنبه 13 بهمن، پسری در لباس و ظاهر دختر از طریق یکی از دختران دانشجوی خوابگاه از سهل‌انگاری سرپرست خوابگاه دخترانه دانشگاه صنعتی ارومیه واقع در خیابان دانشکده سواستفاده کرده و وارد اتاق دانشجوی دختر همراه خود می‌شود.
بلافاصله به اتاق رفته و درب را قفل می‌کنند و تا ساعت 9 شب در اتاق خوابگاه می‌مانند بدون اینکه کسی از جریان اطلاع یابد تا اینکه ساعت 9 شب می‌شود و زمان شمارش دختران خوابگاه از سوی سزپرست آغاز می‌شود ( به دلیل تعطیلی میان دو ترم دانشگاه خوابگاه در ساکت ترین روزهای خود بوده) بعد از اینکه سرپرست درب اتاق را می‌زند دختر بعد از دقایقی و با تعلل در را به روی سرپرست باز می‌کند. پتوهای انباشته شده روی تخت نظر سرپرست را جلب کرده و کمی که دقت می کند پای شخصی را می‌بیند لذا اخطار می دهد که فرد زیر پتو بیرون بیاید و در همین لحطه پسری چاقوی بر دست جلوی سرپرست ایستاده و وی را تهدید می کند. بعد از جر و بحث سرپرست را وادار می کند که کنار برود و با دختر متواری می شود. در همین حال سرپرست سریع به مسئول خوابگاه اطلاع می دهد ولی پسر که با درهای قفل  خوابگاه روبرو می شود مجدد برمیگردد و با چاقو سرپرست را تهدید کرده  و با زور کلیدها را از وی گرفته و به سمت پله ها پرتابش می کند که در حین فرار مسئول خوابگاه فرامی رسد و پسر با تهدید وی با چاقو با دختر سوار بر 206 شده و متواری می شوند.»
دبیر شورا صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه با اشاره به شایعات پیش آمده پیرامون این جریان گفت: در برخی از کانال‌ها اخباری مبنی بر اینکه پسر با زور چاقو وارد خوابگاه شده و یا اینکه چند روزی در خوابگاه بوده و مسئولین متوجه نشده اند به شدت تکذیب می شود زیرا دوربین های دانشگاه فعال هستند و کذب بودن این اخبار به راحتی قابل اثبات است.
سالمی غفلت مسئولان را دلیل اصلی این اتفاق دانسته و تصریح کرد: مصوبه ای با مضمون اینکه در زمان بین دو ترم باید خوابگاه دانشجویان کارشناسی دانشگاه تخلیه شود به تصویب رسیده و حضور این دختر در دانشگاه کاملا غیرقانونی است زیرا دانشجویان ترم آخر کارشناسی دانشگاه نیز تنها با اجاره استاد خود می توانند در دانشگاه اقامت کنند و این دختر ترم اولی بوده و حضورش کاملا منع قانونی دارد.
دبیر شورا صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه افزود: مشکلاتی شبیه به این موضوع برای چندمین بار در خوابگاه های دانشگاه رخ داده و سال قبل نیز مشکل فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی در خوابگاه خلیلی صورت گرفته بود ولی متاسفانه با وجود تاکید بر جدیت در نظارت بر عبور و مرور باز سرپرست خوابگاه بی توجهی کرده و سبب بروز چنین فاجعه ای شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید