01:51|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1397 - 20:07
کد خبر: 11294
قاسم عزتی عنوان کرد:

2هزار و 500 تومان حداقل قیمت گوجه‌فرنگی در میدان تره‌بار ارومیه

حداقل قیمت گوجه‌فرنگی در بازار روز ارومیه 2هزار و 500 تومان است و بر اساس برگه خرید، فروشنده تنها می‌تواند 30 درصد بیشتر از قیمت عمده آن را به فروش برساند.
 2هزار و 500 تومان حداقل قیمت گوجه‌فرنگی در میدان تره‌بار ارومیه

قاسم عزتی، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ارومیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، با بیان اینکه نظارت بر عرضه عمده و کنترل قیمت در داخل میدان میوه و تره‌بار بر عهده اتحادیه است، اظهار کرد: کنترل قیمت در سطح بازار بر عهده نهادهای نظارتی است و فروشنده موظف است برابر با برگه خرید تنها 30 درصد سود دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه حداقل قیمت گوجه‌فرنگی در میدان میوه و تره‌بار 2500 تومان و درجه یک آن 3500 تومان عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: تنها صادرات گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای از قبل آزاد بوده و صادرات تولیدات غیر گلخانه‌ای برای تجار ممنوع بود اما افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در بازار فعلی مقطعی و زودگذر است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کمبودی برای تأمین میوه و تره‌بار مورد نیاز استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای تأمین میوه و تره‌بار مورد نیاز در سال جاری اقدام به کشت محصول در شهرهای جنوبی کشور کرده‌ایم، افزایش قیمت تنها به دلیل بارندگی‌های اخیر است که انتظار می رود با روند افزایش دمای هوای و برداشت مجدد محصول از مزارع قیمت‌ها به روال گذشته بازگردد.

 رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ارومیه با تصریح اینکه تولیدات عرضه‌شده در میدان میوه و تره‌بار پاسخگوی نیاز شهرهای شمال و جنوب استان نیز است، حداقل قیمت سبزی در بازار روز تره‌بار ارومیه را بین 3500 تا 4500 عنوان کرد.

عزتی تاکید کرد: برای تأمین میوه ایام نوروز هیچ کمبود و مشکلی در استان وجود ندارد و میوه‌ها باکیفیت مورد قبول برای آخر سال تهیه و ذخیره‌سازی شده است و تنها مشکل تأمین میوه شب عید، سیب است که در حال حاضر سیب استان علیرغم اینکه آذربایجان غربی در تولید آن برند محسوب می‌شود از شهرهای مراغه و مشکین‌شهر تأمین می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید