03:40|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1397 - 13:13
کد خبر: 11282
صفر محب‌زاده جانبازارومیه‌ای صاحب رکورد ملی شنا:

عشق رهبری و انقلاب؛ انگیزه ثبت رکورد 73 کیلومتر شنا در 27 ساعت

انگیزه‌ای در من به وجود آمد که سن مقام معظم رهبری را برحسب کیلومتر شنا کنم  لذا مسئول ثبت رکوردهای ملی بعد از تلاش‌های فراوان از تهران به ارومیه دعوت شد و این رکورد به میزان 73کیلومتر در 27 ساعت در کتاب ثبتهای ملی درج شد.
عشق رهبری و انقلاب؛ انگیزه ثبت رکورد 73 کیلومتر شنا در 27 ساعت

 به گزارش سرویس فرهنگی باریش‌نیوز؛ شاید هزاران بار این جمله را شنیده باشید که «معلولیت، محدودیت نیست» ولی درک این جمله و جامه عمل پوشاندن به آن کار هر کسی نیست. در دنیای کنونی که تنبلی یکی از آفت‌های جامعه محسوب می‌شود آنانکه با وجود معلولیتشان شگفتی می‌آفرینند قابل تمجید هستند. «صفر محب‌زاده» جانباز 60 درصدی اهل ارومیه است که با وجود داشتن جانبازی و معلولیت (نداشتن یک پا) فعل توانستن را به نحو احسن صرف کرد و حماسه‌ای آفرید که برای انسان‌های سالم نیز ساختن این حماسه کار مشقت‌آوری است. بی‌تردید خبر ثبت رکورد شنا توسط محب‌زاده را شنیده‌اید این خبر سبب شد به سراغ این مرد بزرگ برویم و پای حرف‌هایش بنشینیم.
صفر محب‌زاده در معرفی خود می‌گوید:
 متولد 1349 در شهر ارومیه هستم. از دوران کودکی به سبب علاقه خاصم به ورزش، فعالیت در رشته ژیمناستیک را آغاز کردم تا اینکه ناقوس جنگ نواخته شد و من نیز به عنوان یک بسیجی راهی جبهه‌های جنگ شدم و رزم خود را در لشکر عاشورا آغاز کردم. سالهای جنگ گذشت و گذر زمان مقدر ساخت که در سال 1373 در عملیات پاکسازی دچار حادثه شدم و پای خود را در این حادثه از دست دادم.


از چه زمانی علاقمند به ورزش شنا شدید؟
 بعد از مجروحیت به ورزش شنا علاقمند شدم اما مردد بودم و نداشتن پا سبب می‌شد از ورود به این وادی واهمه داشته باشم تا اینکه به یکی از دوستانم که اصرار فراوانی به فعالیت من در شنا داشت گفتم: «من که پا ندارم، چگونه شنا کنم؟» و او در جواب من گفت: « پاهایت مجروح شده، دستانت که سالم است.» و همین جمله جرقه‌ای شد تا من به طور جدی فعالیتم را در رشته شنا آغاز کنم. در روزهای ابتدایی به صورت آماتور می‌توانستم شنا کنم ولی گویا چیزی از درون مرا تشویق به ادامه کار می‌کرد. انگیزه‌ای که در من ایجاد شده بود هر روز بیش از دیروز مصرم می‌کرد تا ادامه دهم.
در سال 81 به پیشنهاد یکی از دوستان به عضویت هئیت قایقرانی درآمدم. در اولین دوره مسابقات قایق رانی در دریاچه ارومیه شرکت کرده و موفق به کسب مقام اول در این مسابقات شدم. اما از آنجایی که به شنا علاقمند بودم تصمیم گرفتم عرض دریاچه ارومیه را شنا کنم. لذا با تلاش‌های شبانه‌روزی و تمرین در سال 82 عرض دریاچه ارومیه را به طول 24 کیلومتر در عرض 6 ساعت شنا کردم.


برای رسیدن به این سطح از آمادگی چقدر تلاش کردید؟ 
هر روز هفته، هفت ساعت شنا می‌کردم و توانستم در عرض نزدیک به دوسال به حد قابل قبولی از توانایی برسم لذا در آستانه مسابقات، انگیزه‌ای در من به وجود آمد که به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 37 کیلومتر شنا کنم. شرایط برای ثبت این رکورد فراهم شد وتوانستم رکورد 37 کیلومتر را در 16 ساعت بزنم و این رکورد اولین بار توسط بنده ثبت شد. در سال بعد نیز توانستم رکورد 38 کیلومتر را به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ثبت کنم.
تا بحال کسی شما را از انجام فعالیتتان مایوس کرده است؟
بعد از آنکه تصمیم گرفتم رکورد 60 کیلومتر را بزنم همه تعجب کردند و گفتند که این کار امکان پذیر نیست.از مسئولین درخواست کردم که در شیفت شب نیز استخر را در اختیار من قرار دهند که بعد از پیگیری‌های صورت گرفته این امر میسر شد.بعد از آن انگیزه‌ای در من به وجود آمد که سن مقام معظم رهبری را برحسب کیلومتر شنا کنم  و این کار را با همکاری نهادهای مربوطه آغاز کردم و با حمایت آنان و پیگیری‌های مکرر مسئول ثبت رکوردهای ملی را بعد از تلاش‌های فراوان از تهران به ارومیه دعوت شد. این رکورد به میزان 73 کیلومتر در 27 ساعت در کتاب ثبتهای ملی درج شد.
شنای طولانی خسته‌تان نمی‌کند؟
هنگام شنا با خود ذکر می‌گویم و از یاد خدا غافل نمی‌شوم و حتی نماز خود را نیز در حالت شنا می‌خوانم و این عمل باعث آرامش من می‌شود.
هدفتان از ثبت رکورد در ایام دهه فجر چه بود؟
هدف من از رکورد زنی در ایام دهه فجر این است که به دنیا نشان دهم که انقلاب اسلامی همیشه پا برجاست و تا ابد نیز به حرمت خون شهیدان و جان گذشتگی جانبازان پایدار خواهد ماند
سخن پایانی:
از تمام مسئولین، دوستان و عزیزانی  که بنده را در این مسیر یاری رساندند، تشکر و قدردانی می‌کنم هرچند در مقاطعی از سوی برخی از افراد کارشکنی‌هایی صورت گرفت ولی خدا را شاکرم که آرزوی من به حقیقت پیوست.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید