12:24|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1397 - 13:11
کد خبر: 11281
کارشناس دینی در گفت‌و‌گو با باریش:

عملکرد رسانه‌ها باید مروج ازدواج موفق باشد

رسانه‌ها به عنوان مهم‌ترین ابزار اطلاع‌رسانی باید ابعاد و پیامدهای مختلف کودک همسری را بیان کرده و عملکردشان بیشتر مروج ازدواج موفق باشد.
عملکرد رسانه‌ها باید مروج ازدواج موفق باشد

محمد اصغری، کارشناس دینی و فرهنگی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: کارکرد و عملکرد رسانه‌ها در محیط جامعه باید مروج ازدواج موفق مبتنی بر حفظ ماهیت اصلی خانواده باشد.
وی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی سن ازدواج برای دختران 9 سال و برای پسران 15 سال عنوان شده است، تصریح کرد: گرچه اسلام این سن را عنوان کرده ولی لزوما ایجابی در اجرای آن نیست چرا که ازدواج علاوه بر شرط سنی شرایط دیگری را می‌طلبد که هر دو طرف باید از آن برخوردار باشند.
این کارشناس دینی عنوان کرد: جامعه، محیط خانواده، رسانه‌ها، نحوه آموزش و پروش در مدارس و مراکز آموزش عالی در کنار شرایط و ویژگی‌های فردی همگی در اقدام فرد برای داشتن ازدواج موفق موثر است و اگر یکی از شرایط مهیا نباشد فرد نخواهد توانست انتخاب مناسبی داشته باشد.
اصغری با بیان اینکه امروزه توسعه ابزارهای ارتباطی باعث شده است اطلاعات و آگاهی بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد، معتقد است که رسانه‌ها باید کارکردشان در راستای سوق دادن جامعه به سمت جامعه متعالی باشد و این امر با بهبود یافتن شرایط اجتماعی، فرهنگی و همچنین اقتصادی ممکن می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به پدیده کودک همسری با بیان اینکه سن قانونی ازدواج در قانون اساسی 18 سال در نظر گرفته شده است، افزود: البته شرایط اجتماعی و اقتصادی نقش مهمی در شکل‌گیری ازدواج دارد چراکه فردی که ازدواج می‌کند باید بتواند انتظارات شریک زندگی خود را برآوده کند و عدم توجه به انتظارات در بسیاری از موارد دلیل بر بروز اختلاف در بین زوجین است.
اصغری معتقد است فرد زمانی باید تشکیل خانواده دهد که آگاهی کافی از ماهیت زندگی مشترک داشته باشد و ترویج کودک همسری که در برخی از جوامع براساس اعتقاد به این حرف که با فرهنگ خودمان تربیت می‌کنیم انجام می‌شود، نمی‌تواند تضمینی بر موفقیت ازدواج باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید