15:06|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 14 بهمن 1397 - 12:42
کد خبر: 11279
رئیس سازمان پسماند شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

روزانه 500 تن زباله در ارومیه دفن می‌شود

اولویت اول سازمان پسماند کاهش حجم زباله‌های تولیدی در سطح شهر است روزانه 500 تن زباله در ارومیه دفن می‌شود که باید با تلاش و مشارکت همه جانبه بتوانیم این حجم تولید زباله را کاهش دهیم.  
روزانه 500 تن زباله در ارومیه دفن می‌شود

احد یوسفی با حضور در دفتر پایگاه خبری باریش نیوز و در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: سازمان پسماند بزرگترین سازمان از لحاظ نیروی انسانی و حجم فعالیت در شهرداری به حساب می‌آید.
وی افزود: سیاست کلی و تلاش شهرداری این است که تمامی معوقات را پرداخت کرده و هیچ‌گونه معوقه‌ای باقی نماند. اولین اولویت آن نیز سازمان مدیریت پسماند بوده که لازم به ذکر است هم اکنون تمامی حقوق‌های معقوقه سازمان پسماند پرداخت شده است.
وی به برنامه‌های مدیریتی خود در راستای فعالیت در سازمان پسماند اشاره و افزود: سازمان مدیریت پسماند یک تاریخچه 10 ساله دارد و از سال 87  توسط وزارت کشور تأسیس و کار خود را آغاز کرده است.
یوسفی ادامه داد: عمده فعالیت سازمان پسماند جمع‌آوری، حمل و دفع زباله است که به صورت متمرکز و کارشناسی زباله‌های تولیدی در سطح شهر را مدیریت کند. قبل از آغاز فعالیت سازمان مدیریت پسماند، مدیریت زباله‌ها به صورت منطقه‌ای کنترل می‌شد.
وی به محورهای سازمان مدیریت پسماند اشاره و ادامه داد: عمده ترین محورهای تأیین شده همان مدیریت زباله‌های تولیدی است. اگر حجم تولیدی زباله مدیریت نشود آسیب‌های جبران ناپذیری در جامعه مخصوصا در بخش محیط زیست خواهد گذاشت و آیندگان را نیز تهدید خواهد کرد.
رئیس سازمان پسماند شهرداری ارومیه افزود: سیاست‌های استان‌های دیگر در بحث مدیریت پسماند، بسته به نوع زباله، کیفیت و جنس زباله متفاوت است برخی استان‌ها در مسیر دفن زباله به تولید کود کمپوست دست یافته و برخی دیگر نیز ازآن تولید انرژی می‌کنند. گفتی‌ست شهرهای اصفهان و مشهد در این مسیر پیش رو هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر آذربایجان غربی در این بحث موفق نبوده کا امیدواریم در آینده این عمل صورت گیرد. 
رئیس سازمان پسماند شهرداری ارومیه افزود: برنامه سازمان مدیریت پسماند در آینده نگاه علمی و مکانیزه کردن سیستم مدیریت، جمع آوری و دفن پسماندها است و همچنین تفکیک از مبدأ و بحث فرهنگ سازی و نهادینه کردن این عمل در بین خانواده‌ها است که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند تأثیر فوق العاده‌ای در بحث مدیریت پسماند داشته باشد. 
یوسفی افزود: اولویت اول سازمان پسماند کاهش حجم زباله‌های تولیدی در سطح شهر است روزانه 500 تن زباله در ارومیه دفن می‌شود که باید با تلاش و مشارکت همه جانبه بتوانیم این حجم تولید زباله را کاهش دهیم.  
وی گفت: با وجود اینکه روزانه 500 تن زباله در شهر ارومیه دفن می‌شود برای این حجم از زباله ماشین آلات و نیرو جهت جمع آوری زباله نیاز است که این کار ماهیانه 3 میلیارد تومان برای سازمان پسماند هزینه دارد.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه تصریح کرد: بخش جمع آوری و دفن زباله هزینه بر است اگر مشارکت و نگاه دلسوزانه مردم با پرداخت به موقع عوارض نوسازی و خدمات پسماند نباشد سازمان شهرداری به تنهایی نمی‌تواند از پس این هزینه‌ها بر آمده و زباله‌های تولیدی در سطح شهر را مدیریت و کنترل کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید