20:42|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1397 - 14:24
کد خبر: 11272
یادداشت:

ایجاد مزاحمت به بهانه تفریح و سرگرمی ممنوع!

کافی است عصر و دم غروب روزهای پایان هفته گذرتان به مکان‌های تفریحی ارومیه از جمله تفرجگاه بند بیفتد تا ببنید که این‌روزها برخی‌ها به خود اجازه می‌دهند با دور دور کردن و ایجاد مزاحمت برای دیگران به بهانه تفریح برای خودشان سرگرمی ایجاد کنند.
ایجاد مزاحمت به بهانه تفریح و سرگرمی ممنوع!

سرویس اجتماعی باریش، دور دور زدن چند سالی است که در ارومیه مورد علاقه جوانان تبدیل شده است، تفریحی که این روزها در بسیاری از مواقع برای خانواده و جوانان گران تمام می‌شود و حتی کار به جاهای باریک‌تر کشیده می‌شود.
به نظر می‌رسد اگر در برخی از شاخص‌های توسعه هنوز نتوانسته‌ایم به رتبه‌های کشوری برسیم در عوض در موضوعاتی همچون مشکلات اجتماعی در تلاشیم حتی گوی سبقت را از دیگر استانها هم برباییم.
تفرجگاه بند ارومیه به ظاهر تنها مکان تفریحی مورد علاقه بیشتر جوانان در ارومیه است، غروب روزهای پایان هفته اگر بخواهید برای تفریح به این مکان بروید بیشتر وقتتان در ترافیک طولانی آن به هدر می‌رود بدون آنکه در کنار خانواده تفریحی کرده باشید و یا از هوایی کوهستانی آن چیزی نصیبتان شده باشد.
ماشین‌های لوکس و تجملی که فرقی ندارد راننده‌اش دختر باشد یا پسر مشتری اصلی دور دور کردن‌های منطقه تفریحی بند هستند. جوانان دهه هفتادی که بیشتر نبود مکان‌های تفریحی و نبود امکانات برای سرگرم شدن را علت اصلی برای گذراندن اوقات خود در این منطقه می‌دانند این مدل تفریحات اغلب با مشکلات دردسرسازی همراه می‌شود.
بند که در سال‌های گذشته مکان دنجی برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها در کنار یکدیگر بود اکنون دیگر به مکان تفریحات و دستی کشیدن و همایش ماشین سواری‌های جوانان تبدیل شده است که خانواده‌ها تمایلی برای بردن فرزندانشان در شرایط فعلی پایان هفته این منطقه ندارد و این را می‌شود از صبحت‌های پدری متوجه شد که با اصرار خانواده به بند آمده ولی از ترافیک شدید تفرجگاه بند در عصر پایان هفته آن به شدت کلافه شده است و مدام غرولند می‌کند که آمدن با خانواده به اینجا اشتباه است بنابراین ترجیج می‌دهد از اولین دور برگردان که می‌بیند به سمت منزل برگردد.
دور دورکردن با ماشین‌های مدل بالا و ایجاد ترافیک در منطقه بند ارومیه همیشه به جاهای خوب ختم نمی‌شود چون ایجاد مزاحمت برخی جوانان در این مکان باعث شکل‌گیری نزاع و درگیری نیز می‌شود که شاید برخی‌ها ختم به خیر شود اما هستند کسانی که در دادگاه‌ها پرونده به دست به دنبال نزاعی که در منطقه بند داشته‌اند هرروز رفت و آمد کنند و بعید نیست که پایشان چند روز و چند ساعتی هم به زندان باز شود.
به گفته مسئولان انتظامی ارومیه نزاع و درگیری در سال جاری با افزایش 11 درصدی در صدر جرایم قرار گرفته است، اگر چه در این آمار اشاره به محل وقوع حادثه و موضوعیت آن نشده است اما می‌توان تحلیل کرد که با توجه به آمار فوق آستانه صبر و تحمل اجتماعی مردم در مواجه با رفتارهای نامتعارف اجتماعی کاهش یافته است و همین امر می‌طلبد که شهروندان در باب رعایت حقوق و حریم شهروندی هم که شده به بهانه نبود امکانات برای تفریح، سرگرمی مزاحمت ایجاد نکنند.
چشم و هم‌چشمی و به رخ کشیدن دارایی در قالب ماشین‌های آنچنانی با سر و وضعی که عموما برای عرف جامعه قابل قبول نیست آنهم در مکانی که باید محل گذران اواقت خوش خانواده‌ها در کنار هم باشد نشان می‌دهد که در تعریف معضلات اجتماعی همچنین آگاهی مسئولان برای چاره اندیشی در راستای برطرف کردن آنها هنوز یک جای کار می‌لنگد و علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید