21:15|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1397 - 13:28
کد خبر: 11262
امام جمعه تکاب در گفت و گو با باریش:

شکاف و فاصله طبقاتی ثمره اقتصاد مریض است

اشرافی گری مسئولان بین مسئولان سبب ایجاد فاصله و شکاف طبقاتی می شود که این خود ثمره اقتصاد مریضی است که امروز در جامعه حکمرانی می کند و مجلس هم عملا بحث نظارتی را رها کرده است.
مجلس بحث نظارت بر عملکرد را رها کرده است

حجت الاسلام و المسلمین عیسی برادری در گفت و گو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش، اظهار کرد:برخی همواره در تلاش هستند تا با نگاه طمع کارانه  به مباحث اقتصادی ورود کنند و با این نگاه تمام منافع مادی دنیا را برای خود بخواهند که این موضوع سبب ایجاد اشرافی گری، شکاف و فاصله طبقاتی می شود که خود ثمره اقتصاد مریضی است که در جامعه حکمرانی می کند.

وی ادامه داد: برخی با توجه به اینکه پولهایی که دارند منبع و منشا مشخصی نداردمبالغی را که در اختیار دارند به نفع خود استفاده می کنند و این استفاده های شخصی فلج اقتصادی جامعه که خود منبعی برای اختلاس، رشوه و پولشویی است را به دنبال دارد.

لزوم تصویب قوانین نظارتی برای اقتصاد جامعه

امام جمعه تکاب افزود: لازم و ضروری است که برای مبارزه با فسادهای اقتصادی قوانین نظارتی بر اقتصاد جامعه تصویب شود تا با این سیستم بتوانند  درآمد و حقوق ها را همسان سازی کنند تا مشکلی در بوجود آمدن حقوق های نجومی نباشد و این بهترین راه حل برای مبارزه با حقوق های نجومی است.

نظارت بر اقتصاد را شل گرفته ایم

حجت الاسلام برادری خطیب جمعه تکاب بیان کرد: متاسفانه در بحث نظارت بر اقتصادی که در جامعه حاکمیت دارد از این ورپل وچرخه افتاده ایم و تنها دلیل آن نظارت شلی است که داشته ایم و این سبب شد تا به مرور زمان بوی مریضی اقتصاد همه جا پخش شود و دشمنان از این ضعف بزرگ بهره برداری کند.

وی ادامه داد: عدم نظارت صحیح بر اقتصاد سبب شده تحریم های دشمنان افزونتر، صادرات کندتر، صنعت خودرو مافیایی تر و فاصله های طبقاتی بیشتر شده است و دشمن با اطلاع از این عدم نظارت صحیح سعی در تحمیل کنوانسیون fatf  را  بر ایران دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید