17:11|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1397 - 13:27
کد خبر: 11261
یادداست:

شاخص پایین کیفیت خدمات در مسیرهای هوایی ارومیه

عدم ارائه خدمات مناسب در مسیرهای هوایی ارومیه خیلی وقت است که باعث اعتراض مسافران و گردشگرانی که از این مسیر برای رسیدن به مقصد استفاده می کنند، شده است.
شاخص پایین کیفیت خدمات در مسیرهای هوایی ارومیه

 سرویس اجتماعی باریش نیوز، فرودگاه ارومیه که عنوان بین‌المللی را با خود یدک می‌کشد همواره محل گلایه و نارضایتی مسافرانی است که مسیر هوایی را برای رسیدن به مقصدشان از ارومیه انتخاب می‌کنند.
فرودگاه ارومیه در حالی با اهن و تلپ خاصی یدک‌کش عنوان بین‌المللی است که در ارائه ابتدایی‌ترین خدمات مسافرت هوایی پایش لنگ می‌زند.
تاخیرهای چندساعته در تنها پرواز داخلی که همیشه باعث سرگردانی و بلاتکلیفی مسافران در سالن‌های انتظار فرودگاه ارومیه می‌شود دیگر قصه تکراری برای مسافرانش شده است و البته همیشه بهانه‌ای برای علت تاخیرهای طولانی مدت وجود دارد که مسئولان بیان کنند.
از تاخیرها که بگذریم خدماتی که در از سوی آژانس‌های هوایی به مسافران در پروازهای ارومیه کیفیت چندانی ندارد این تنها شامل حال پروازهای داخلی نمی‌شود و تنها پرواز خارجی فرودگاه ارومیه نیز در ارائه خدمات کیفی حرفی برای گفتن در مقایسه با سایر استانها ندارد.
عمق فاجعه در کیفیت خدمات به مسافران در فرودگاه ارومیه را باید در نحوه تحویل بار مسافران مشاهده کرد که در پرواز اخیر بار مسافران بعد از رسیدن آنها به مقصد فرستاده شد و آسیب جدی در موقع حمل بار به چمدانها وارد شده است.
نبود کیفیت در ارائه خدمات در مسیرهوایی فرودگاه بین‌المللی ارومیه باعث می‌شود که به تدریج مسافران از مسیرهای جایگزین استانهای همجوار استفاده کنند که در مقایسه با فرودگاه ارومیه پروازهای داخلی و خارجی آنها چند برابر است.
امروزه صنعت هوایی و حمل و نقل یکی از ابزارهای توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود چراکه فراهم شدن زیرساخت‌های ارتباطی می‌تواند منطقه‌ای را به قطب برتر تجاری و اقتصادی، علمی و حتی فرهنگی تبدیل کند.
آذربایجان غربی به رغم برخورداری از ظرفیت‌های بالقوه در توسعه استانی هنوز که هنوز است پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از محورهای توسعه عقب مانده است و راه‌های ارتباطی و صنعت حمل و نقل یکی از محورهای مغفول در توسعه استان است که نمود بارز آن را در حرکت لنگ لنگان فرودگاه ارومیه پیدا کرد.
همجواری با چند کشور برای آذربایجان غربی و شهر ارومیه که به عنوان دروازه ورود به اروپا معروف شده فرصتی است که در سایه نبود زیرساخت‌ها و امکانات لازم به قهقرا رفته  و در طول این چند سال انگ سیاسی مانع توسعه صنایع توسعه محور همچون صنعت حمل و نقل شده است تا جایی که امروز فرودگاه ارومیه تنها یدک‌کش عنوان بین‌المللی می‌شود و خدماتی که ارائه می‌دهد در حد و قواره‌های استانی هم نیست چه برسد به بین‌المللی!
به نطر می‌رسد زمان آن رسیده باشد که با گذشت چندین دهه از انقلاب اسلامی مسئولانی که داعیه‌دار توسعه و پیشرفت برای مردم هستند نگاه اجرایی به برخی از فرصت‌های استان داشته باشند چراکه بعید نیست با ادامه این روند و گلایه هایی که از مسیرهوایی ارومیه می شود بسیاری از فرصت های گردشگری داخلی و خارجی برای استان و شهر ارومیه به استانهای همجوار سرریز شود و این برای آذربایجان غربی یک عقبگرد جدی است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید