23:48|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1397 - 12:41
کد خبر: 11260
نماینده مردم خوی در گفت‌وگو با باریش:

الحاق خوی به منطقه آزاد ماکو سبب اشتغال جوانان منطقه می‌شود

اشتغال جوانان یکی از معضلات منطقه است و به همین دلیل با الحاق خوی به منطقه آزاد ماکو برای برطرف کردن این مشکل می‌توان قدم برداشت.
خوی زیرساخت های منطقه آزاد را دارد

سید تقی کبیری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش، در خصوص الحاق خوی به منطقه آزاد تجاری ماکو اظهار کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی 1000 کیلومتر مرز مستقیم با سه کشور دارد ایجاد مناطق آزاد تجاری فرصت ویژه‌ای برای توسعه شهرهای مرزی است.

وی بیان کرد: دولت در ایجاد مناطق مستقل محدودیت دارد و یکی از زمینه‌های توسعه  اقتصادی مناطق آزادشهرهای مرزی است خوی به‌عنوانی کی از 8 منطقه‌ای انتخاب شد که به  جهت دارا بودن زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های ویژه به منطقه آزاد موجود در آذربایجان غربی که ماکو باشد الحاق شود و لایحه الحاقی آن به مجلس تقدیم و مصوب شد.

این نماینده مجلس افزود: خوی با دارا بودن اولین مرز ترکیبی ریلی و زمینی مرز رازی، فرودگاه و راه‌آهن از ظرفیت‌هایی که برای ایجاد یک منطقه آزاد ضروری است، بالاترین ظرفیت‌ها را دارد و به دلیل محدودیتی که از سوی دولت ایجاد میشود، بهترین راه الحاق به منطقه آزاد تجاری ماکو بود.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با الحاق خوی به منطقه آزاد ماکو شاهد توسعه روزافزون مناطق مرزی، مبادلات تجاری، بحث ورود سرمایه‌گذاران خارجی و همچنین اشتغال جوانان منطقه حل خواهد شد و همچنین سبب توسعه هر چه بیشتر منطقه آزاد ماکو می‌شود.

کبیری گفت: درمجموع لایحه الحاق خوی به منطقه آزاد ماکو یکی از لوایحی است که همه موافق اجرایی شدن آن هستند چراکه زمینه‌ساز توسعه مجموعه استان و به‌خصوص شمال استان می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید