12:05|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1397 - 11:28
کد خبر: 11257
نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت‌و‌گو با باریش:

تونل ارومیه به تبریز جزو اولویت‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان شرقی نیست

رکود اقتصادی باعث شده است که ورود سرمایه‌گذار به آغاز عملیات اجرایی پروژه تونل ارومیه به تبریز از سمت تبریز با چالش مواجه شود.
تونل ارومیه به تبریز جزو اولویت‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان شرقی نیست

احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی باریش اظهار کرد: در لایحه عنوان کلی برای تغییرات اقلیمی ناشی از شرایط آب و هوایی در نظر گرفته شده است که در کمیسیون تلفیق مجلس نیز محل بررسی دارد.
وی در رابطه با لزوم توجه به احیای دریاچه ارومیه به عنوان مطالبه جدی ساکنان حاشیه این دریاچه، به تنگناهای اقتصادی دولت در سال جاری اشاره کرد و افزود: 80 درصد بودجه دولت مربوط به هزینه‌های جاری و 20 درصد به هزینه‌های عمرانی اختصاص دارد.
این نماینده خاطرنشان کرد: دولت در تامین هزینه‌های عمرانی در بودجه سال آتی احتمالا با مشکلات خاص مواجه می‌شود و به نظر می‌رسد نخواهد توانست هزینه‌های مربوط به عملیات‌های عمرانی کشور را تامین کند و در تنگناهای جدی قرار خواهد گرفت.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در رابطه با پروژه تونل ارومیه به تبریز گفت: از سوی تبریز هنوز هیچ اقدامی برای عملیات اجرایی این پروژه انجام نشده است.
بیگی، همچنین در پاسخ به این سوال که چرا عملیات اجرایی این پروژه از طرف تبریز به مرحله اجرا نرسیده است، تصریح کرد: تنگناهای بودجه‌ای حتی در سطح استانها نیز اولویت پروژه‌های عمرانی تحت تاثیر قرار داده است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه این پروژه نیز تحت تاثیر چالش‌های اقتصادی امسال قرار گرفته است، گفت: چون این پروژه یک طرح سرمایه‌گذاری است باید سرمایه‌گذار آن تعریف شود و با توجه به رکود اقتصادی موجود در کشور در حال حاضر سرمایه‌گذار به چنین پروژه‌هایی ورود نمی‌کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید