08:11|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 10 بهمن 1397 - 10:59
کد خبر: 11251
یادداشت:

هیس! نارنجی پوش‌ها مشغول کارند

قشری فهیم و کم‌توقع در جامعه وجود دارد که بی‌ادعا برای سلامت و بهداشت شهری کار می‌کنند و با عرق جبین خود روزی حلال را برای خانواده‌های خود به ارمغان می‌آورند.
هیس! نارنجی پوش‌ها مشغول کارند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، رفتگران، قشری که در جامعه کنونی ما قابل‌احترام و در جای خود دارای شخصیت اجتماعی هستند و ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم این شخصیت را در ملأعام خورد کنیم. اگر یک روز این زحمتکشان بی مدعا در جامعه نباشند چه اتفاقی می‌افتد مطمئناً پیسی و زباله شهر را فرامی‌گیرد و چهره شهر کثیف و زشت دیده می‌شود.

وظیفه‌ای که ما انسان‌ها به عهده‌داریم این است که در برابر این قشر ادب‌پیشه کرده و احترامشان کنیم و با عدم تولید زباله و ریختن آن بر روی زمین باری از دوش این عزیزان برداشته و فرهنگ احترام گذاردن به این زحمتکشان را در جامعه جاری سازیم.

متاسفانه بارها دیده شده، هستند افرادی که هیچ بویی از فرهنگ و حقوق شهروندی و احترام  نبرده‌اند و با خورد کردن این قشر در جمع احساس خود برتری دارند در حالی که این‌چنین نیست آن‌ها سرشت ضعیفی دارند درست است که رفتگران و یا همان پاکبانان وظیفه‌ای که دارند پاک کردن زباله از سطح شهر هستند ولی آیا تولید زباله توسط همشهریان و انداختن آن‌ها بر زمین درشان یک فرد فهیم است که وقتی پاکبانی اعتراض کند با تندی جواب او را بدهند و بگویند سکوت کن وظیفه تو همین است.

رفتگران زحمتکشانی هستند که وقتی پای صحبتشان می‌نشینی  به مظلومیت و معصومیت آن‌ها پی می‌بری مظلومانی که وقتی زبان سخن باز می‌کنند دم از نامهربانی شهروندان می‌زنند و از این ناراحت هستند که حق‌وحقوقشان پایمال می‌شود و ناراحت‌اند از مردمانی به‌ظاهر فهیمی که حتی بویی از درک و فهم نبرده‌اند.

رفتگران کسانی هستند که از تفریحاتی که برای مردم عادی و به ظاهر فهیم وجود دارند گذشته و در تلاش هستند تا لقمه نان حلالی را برای خانواده های خود فراهم کنند و تنها انتظاری که دارند احترام شهروندان و مردم جامعه نسبت به این قشر است.

گفتن این نکته ضرورت دارد که خوشبختانه اکثر مردم ما مردمی هستند نجیب، فهیم و با شعور بالا که نه تنها در برخورد با این قشر از جامعه بلکه در همه مقاطع و عرصه ها بهترین ها بوده و خوش درخشیده اند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید