20:09|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 09 بهمن 1397 - 13:05
کد خبر: 11248
شهردار کلانشهر ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش عنوان کرد:

احیای ظرفیت‌های توریسم بین‌الملل راهبرد مهم در تحقق ارومیه 2020

یکی از راهبردهای مهم در تحقق اهداف ارومیه 2020 توجه به احیای ظرفیت‌های توریسم در بخش بین‌المللی است که نیازمند توجه به تکمیل و افزایش زیرساخت‌های لازم است.
احیای ظرفیت‌های توریسم بین‌المل راهبرد مهم در تحقق ارومیه 2020

محمد حضرت پور، شهردار کلانشهر ارومیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: طرح ارومیه 2020 افقی برای معرفی شهر ارومیه به عنوان شهر گردشگری بین‌المللی است.
وی با بیان اینکه همگرایی مطلوب بین سازمان‌های متولی باعث انجام گام‌هایی در جهت تحقق ارومیه 2020 شده است، افزود: خروجی تعامل و همگرایی دستگاه‌های مرتبط را می‌توان در افزایش میزان اشغال هتل‌های شهر ارومیه مشاهده کرد.
این مسئول با بیان اینکه امسال در بدترین شرایط اقتصادی کشور میزان سطح اشغال هتل‌های ارومیه به بیش از 50 درصد رسیده که این امر یکی از اهداف ترسیم شده در تحقق ارومیه 2020 است که زمینه‌های آن فراهم شده است.
حضرت پور تاکید کرد: ارومیه 2020 افقی برای معرفی ارومیه به عنوان مقصد گردشگری بین‌المللی با چهار راهبرد اصلی است که توریسم سلامت، گردشگری طبیعت، توریسم ورزشی و گردشگری مذهبی که در این حوزه امکان تاریخی و مذهبی می توانند ظرفیت های بسیاری برای جذب گردشگر ایجاد کنند.
شهردار کلانشهر ارومیه همچنین هم مرزی با چند کشور را یکی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم برای تحقق اهداف ارومیه 2020 دانست و اضافه کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت جذب گردشگری با همکاری سازمان‌ها و نهادهای متولی امر می‌تواند ارومیه را به یکی از قطب‌های اصلی جذب گردشگر خارجی در سال‌های آتی تبدیل کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید