11:02|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 09 بهمن 1397 - 10:10
کد خبر: 11241
طی بارش‌های اخیر:

پیش‌بینی کاهش محسوس دمای استان در روزهای پایانی هفته

با توجه به بارش برف و باران در ساعت گذشته در اغلب شهرهای استان، افت و کاهش محسوس دمای استان در روزهای پایانی هفته پیش‌بینی شده است.
پیش‌بینی کاهش محسوس دمای استان در روزهای پایانی هفته

مهدی صابری، رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، با بیان اینکه پدیده جوی خاصی تا پایان هفته در استان مشاهده نمی‌شود، از افت محسوس دما در روزهای پایانی هفته خبر داد. 
وی با اشاره به کاهش 3 تا 5 درجه‌ای دمای استان در پایان هفته جاری، خاطرنشان کرد: روند کاهش دما از امشب آغاز می‌شود و با توجه به کاهش دما انتظار پدیده مه صبحگاهی دور از انتظار نیست.
صابری، یادآور شد: در 24 ساعت گذشته با توجه به آغاز فراگیر بارش برف و باران در شهرهای مختلف استان، در حال حاضر در برخی نقاط استان پدیده بارش باران و برف ادامه دارد که انتظار می رود با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده از شدت بارش‌ها در اواخر امروز کاسته شود.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به نوسان دمای هوای ارومیه در 24 ساعت گذشته بین صفر تا 4 درجه، خاطرنشان کرد: چالدران با منفی 3 درجه و میاندوآب با مثبت 8 درجه طی این مدت سردترین و گرمترین شهرهای استان گزارش شدند. 
صابری همچنین به میزان بارش در 48 ساعت گذشته در برخی شهرهای استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت سردشت با ثبت 132 میلی متر بیشترین بارندگی را داشته است  و در ارومیه 42 میلی متر، ماکو29 میلی متر و خوی 28 میلی متر بارندگی با ورود سامانه بارشی اخیر به استان گزارش شده است.  

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید