08:55|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 08 بهمن 1397 - 12:13
کد خبر: 11235
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای ارومیه در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

تولید یک میلیون اصله نهال مقاوم در برابر کم‌آبی

در خصوص کمک به احیای دریاچه ارومیه و کاهش مصرف آب در سطح شهر ارومیه که هم باید با این کاهش مصرف آب فضای سبز هم توسعه یابد به همین منظور یک میلیون اصله نهال و درختچه زینتی تولیدشده که در برابر کم‌آبی مقاوم هستند.
تولید یک میلیون اصله نهال مقاوم در برابر کم آبی

علی شایگان در گفت و گو با خبرنگارسرویس اجتماعی باریش در خصوص احیای دریاچه ارومیه و کاهش سطح مصرفی آب در شهر ارومیه اظهار کرد: با توجه به توسعه فضای سبز ارومیه که مستلزم استفاده از آب فراوان می باشد ولی به منظور کمک به کاهش سطح استفاده از آب در شهر و همچنین توسعه فضای سبز یک میلیون اصله نهال و درختچه زینتی تولید شده که مقاومت زیادی در برابر کم آبی دارند.

وی ادامه داد: نه تنها در شهر ارومیه بلکه مطابق با مکاتبه‌ای که با امور شهری استانداری انجام داده ایم تمام شهرهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه بتوانند به صورت رایگان و یا با هزینه ای مناسب این اصله های تولیدی را در اختیار داشته باشند و برای کاهش مصرف آب کاشت کنند چرا که هم از لحاظ اکولوزیکی مناسب هستند و هم کمک شایانی را باتوجه به مقاومتی که در برابر کم آبی دارند به کاهش سطح مصرفی آب می کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه افزود: همچنین در راستای کاهش سطح  مصرفی آب در ارومیه کاشت چمن را به حداقل ترین میزان رسانده و از گونه هایی استفاده می کنیم که در برابر کم آبی مقاوم هستند.

یک میلیون و 600هزار متر مکعب صرفه جویی شده است

شایگان تصریح کرد: مکان های مورد نیاز از جمله اکثریت گلزارها را به سیستم آبیاری هوشمند با درآمد شهرداری و بدون هزینه کردی از نهادهای متولی این سیستم ها چون جهاد کشاورزی مجهز کرده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه گلزارها و  فضاهای سبز سطح شهر به سیستم آبیاری هوشمند مجهز شده اند به همین منظور یک میلیون و 600 هزار متر مکعب نسبت به سال هایی که با روش سنتی آبیاری می شدنددر مصرف آب صرفه جویی شده است.

در تامین آب پارک جنگلی مشکل اساسی داریم

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه با اظهار گلایه از بستن آب شهرچای گفت: وقتی آب شهرچای را می بندند برای تامین آب پارک جنگلی با مشکل اساسی روبرو می شویم این در حالی است که تبریز با استفاده از حق آبه دریاچه ارومیه در چهار سال اخیر تمام اتوبان ها و چهارراه های شهر را درختکاری و تبدیل به فضای سبز کرده است اما ما همیشه برای تامین آب پارک جنگلی با مشکلاتی روبرو هستیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید