21:38|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 08 بهمن 1397 - 10:08
کد خبر: 11232
رئیس دانشگاه ارومیه در گفت و گو با باریش:

اساتید موظف به تولید دانش‌های فنی هستند

جهت گسترش ارتباط بین علم و صنعت در دانشگاه ارومیه اساتید موظف به تولید دانش‌های فنی با قابلیت تجاری‌شدن هستند، به همین منظور مرکزی در دانشگاه تاسیس شده است.
اساتید موظف به تولید دانش های فنی هستند

رحیم حب نقی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش؛ در خصوص ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت اظهار کرد: با وجود اینکه یکی از وظایف دانشگاه‌ها ارتباط با صنعت است متاسفانه این مهم در سال‌های قبل آنطور که باید محقق نشده بود ولی اقداماتی در سال‌های اخیر برای افزایش ارتباط علم با صنعت در دانشگاه ارومیه شکل گرفت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دانشگاه ارومیه برای افزایش ارتباط علم با صنعت اظهار کرد: همکاران و اساتید دانشگاه ارومیه موظف شده‌اند پروژه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان را در زمینه‌های صنعتی ارائه دهند و این روند گام موثری در بهبود ارتباط علم و صنعت بوده است.

رئیس دانشگاه ارومیه افزود: اگر دانشجو یا استادی تصمیم به ارتقای سطح علمی خود داشته باشد به جای  ارائه مقاله کمی و کیفی بایستی پروژه‌های مرتبط با صنعت را جهت ارتقای علمی خود برگزیند.

رئیس دانشگاه ارومیه افزود: بنا بر مصوبه هیئت‌امنای دانشگاه میزان پرداخت حق‌التدریس پایان نامه‌هایی که با صنعت در ارتباط است سه برابر بیشتر از پایان نامه‌هایی است که هیچ‌گونه ارتباطی با صنعت ندارند.

وی تصریح کرد: اساتید موظف به تولید دانش‌های فنی هستند که قابلیت تجاری داشته باشد به همین منظورمرکزی برای این امر در دانشگاه ارومیه تاسیس شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید