14:04|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 07 بهمن 1397 - 13:34
کد خبر: 11229
یادداشت:

شگردهای جدید کلاهبرداری در بنگاه‌های کاریابی!

افزایش بیکاری در کشور و به تبع آن در آذربایجان غربی سبب شده تا خیل عظیمی از مردم برای یافتن کار به بنگاه‌های کاریابی مراجعه کنند حال آنکه در این میان برخی بنگاه‌های کاریابی غیرمجاز با استفاده از شگردهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از مراجعان می‌کنند.
شگردهای جدید کلاهبرداری در  بنگاه‌های کاریابی!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، بیکاری یکی از معضلات اساسی جامعه است که پیر و جوان نمی‌شناسد و گرفتاری به این معضل آثار و عواقب بسیاری برای مردم و جامعه دارد. این روزها با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی کشور، وضعیت اقتصادی مردم آذربایجان غربی نیز در شرایط بحرانی است و در کنار این نابسامانی، بیکاری به مشکلات مردم بیش از پیش دامن می‌زند. نرخ بیکاری یکی از شاخص‌های اندازه گیری توسعه یافتگی و عدم توسعه وحتی اقتصاد مناسب و رو به زوال تلقی می شود اگر در جامعه‌ای همچون ایران از نرخ بالایی برخوردار باشد نشان از این است که وضعیت معیشتی و اقتصادی در آن جامعه یا کشور حال خوبی ندارد و نهادهایی که متولی ریشه کن سازی بیکاری و فراهم کردن تسهیلات اشتغال به خوبی به وظیفه خود عمل نمی کنند و این یک ضعف محسوب می شود.

باتوجه به اینکه اکنون  کشور در وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی قرار دارد و این امر سبب افزایش معضل بیکاری شده از همین رو این مهم خود باعث روی کار آمدن برخی موسسات خصوصی و بنگاه هایی شده که با روشن کردن جرقه‌های امید کار دردل جوانان و افراد جویای کار در صدد پر کردن جیب های خود هستند دریغ از اینکه حتی کاری را برای جوانان و افراد جویای کار فراهم کنند. گاه نیز این ادارت حقیقت را وارونه به متقاضیان خود نشان می‌دهند و شرایطی که بازگو می‌کنند ورای از حقیقت است و مراجعه‌کننده هنگام مواجه با محل کار خود شوکه می‌شود و تازه متوجه می‌شود چه کلاهی برسرش رفته است.

یکی از مخاطبان باریش‌نیوز در پیامی نوشته است: 27 سال سن دارم و با مدرک کارشناسی ارشد، ماه‌هاست جویای کار هستم ولی متاسفانه تلاش‌هایم مفید نبود. برای همین به معرفی یکی از دوستان به بنگاه کاریابی مراجعه کردم و بعد از پرکردن فرم مبلغ 100 هزار تومان به موسسه در قبال کاری که معرفی کرده بود، پرداختم ولی وقتی به محل کار معرفی شده مراجعه کردم، شرایط محل کار هیچ شباهتی با آنچه گفته بودند، نداشت.

مرد جوان 32 ساله‌ای نیز در پیامی نوشته است: بدون تحقیق و اطلاع به بنگاه کاریابی مراجعه کردم ولی با پرداخت 200 هزار تومان و  گذشت سه ماه خبری از کار نشد وقتی به بنگاه مذکور مراجعه کردم در کمال حیرت متوجه شدم محل را ترک کرده‌اند و من در دام کلاهبرداران گرفتار شده‌ام.

خانم جوانی در پیامی به باریش نوشته است که علیرغم داشتن مدرک دانشگاهی و اینکه مدتهاست دنبال کار مناسب بوده نتوانسته شغل مناسب را پیدا کند و برای تسریع در این روند به کاریابی اعتماد کرده است اما با معرفی کاریابی به محل کار مورد نظر متوجه شده که کارفرما بیشتر از کارمند به همدم نیاز داشته است و اصلا منظور کسی که سفارش کار به کاریابی داده است برخلاف انتظارش بود. 

برای اینکه مردم در دام چنین کلاهبردارانی گرفتار نشوند علاوه بر اطلاع رسانی به مردم در جهت هوشیاری و آگاهی بیشتر بایستی مسئولین امر نیز بر نحوه چنین بنگاه‌هایی نظارت داشتنه باشند البته به هیچ وجه منکر این موضوع نیستیم که وجود بنگاه‌های کاریابی اصولی و دارای مجوز از سوی سازمان‌های متولی می‌تواند به مردم و افراد جویای کار کمک شایانی کند و حلقه اتصال کارجو به کارفرما شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید