09:41|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 03 بهمن 1397 - 13:50
کد خبر: 11206
دبیر کمیته اجرایی ارومیه 2020 در گفت و گو با باریش خبر داد:

توسعه درمان و سلامت نقطه قوت گردشگری سلامت در ارومیه 2020

با تحقق ارومیه 2020 در ارومیه گردشگری سلامت در راستای توسعه درمان محقق می‌شود و قابلیت‌های علمی و اطبای حاذقی که در ارومیه فعالیت می‌کنند افزایش می‌یابد.
توسعه درمان و سلامت نقطه قوت گردشگری سلامت در اورمیه 2020

سیامک مختاری  در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی باریش، در خصوص ظرفیت‌های ارومیه 2020 اظهار کرد: با توجه به اینکه ارومیه در سال 2020 قطب گردشگری معرفی‌شده  ازاین‌رو تلاش شده است تا از این موقعیت به نحو احسن استفاده شود و با معرفی ظرفیت‌های استان به گردشگران در جهت درآمدزایی شهروندان استفاده شود.

وی بیان کرد: با تحقق ارومیه 2020 گردشگری سلامت در راستای توسعه درمان و سلامت محقق می‌شود و قابلیت‌های علمی و اطبای حاذقی که در ارومیه فعالیت می‌کنند افزایش می‌یابد البته ارومیه از اطبای حاذق و دارای قابلیت‌های علمی بهره‌مند‌است و اکنون نیز همین اطبا بیمارانی از کشورهای هم‌جوار را مورد معالجه قرار می‌دهند اما با تحقق ارومیه به دلیل وجود همین ظرفیت گردشگری سلامت و درمان نیز تحقق می‌یابد.

دبیر کمیته اجرایی 2020 ادامه داد: گردشگری سلامت به‌نوبه خود سبب جذب گردشگر به ارومیه می‌شود چراکه گردشگران برای معالجه و درمان به ارومیه سفرمی‌کنند و در کنار این سفر از جاذبه‌هایی که در ارومیه و یا حتی استان وجود دارد دیدن می‌کنند و این امر سبب رونق گردشگری سلامت و درمان می‌شود.

مختاری افزود: درزمینه گردشگری طبیعی با توجه به اینکه ارومیه جاذبه‌های بکرودست نزده شده فراوانی دارد با همکاری رسانه‌های جمعی پرمخاطب می‌توانندمردم و گردشگران  را با این جاذبه‌های ناب و دست‌نخورده و بکر را آشنا کنند که این آشنایی نیازمند فرهنگ سازی است و این امر با همکاری همه‌جانبه از سوی مسئولان و رسانه‌ها محقق می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت اقتصادی اخیر در راستای تحقق اهداف ارومیه 2020 خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی اخیر نوعی فرصت است چراکه این اقتصاد سبب می‌شودکه گردشگران خارجی با توجه به اینکه با ارز کشورهای خودشان می‌توانند خریدهای بسیاری را از ارومیه انجام دهند این امر می‌تواند بخش اقتصادی را رونق بخشد چراکه نوعی ارزآوری است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید