04:43|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 03 بهمن 1397 - 13:33
کد خبر: 11204
مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش خبرداد:

افتتاح پنجمین بازداشتگاه تفکیکی کشور در ارومیه

بازداشتگاه جدید ارومیه با هدف جداسازی متهمین از محکومین به بهره‌برداری رسید که این پروژه در نوع خود پنجمین بازداشتگاه در سطح کشور است.
افتتاح پنجمین بازداشتگاه تفکیکی کشور در ارومیه

حمزه بروجنی، مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش، با اعلام این خبر گفت: بازداشتگاه جدید ارومیه با هدف جداسازی متهمین از محکومین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در کل کشور تنها 5 بازداشتگاه از این نوع وجود دارد، خاطرنشان کرد: افتتاح این بازداشتگاه می‌تواند حرکت و گام مثبتی در راستای کاهش آسیب معظلات اجتماعی شود.
این مقام مسئول ظرفیت فعلی این بازداتشگاه را 200 نفر اعلام کرد و گفت: در برخی از موارد افراد تا زمانی که حکم قطعی برایشان صادر شود مدتی را در زندان به عنوان متهم وارد می‌شوند، این افراد بعد از مدت کوتاهی با گذاشتن قرار وثیقه و یا روش های دیگر از زندان آزاد می‌شوند.
وی با بیان اینکه گروه دیگری از زندانیان چون حکمشان سنگین است به پوسته داخلی زندان وارد می‌شوند و این قبیل افراد در واقع محکوم به شمار می‌روند. افزود: متهمین ممکن است از قشرهای مختلف باشد که بنا به بروز برخی مشکلات مالی و غیرعمدی در دادگاه متهم شدهاند.
بروجنی تاکید کرد: بازداتشگاه جدید این امکان را فراهم می‌کند که متهمین در پوسته داخلی زندان وارد نشوند.
مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان غربی یادآور شد: عملیات اجرایی بازداشتگاه ارومیه در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۴۰۰مترمربع و زیربنای دو هزار در ۳طبقه از سال 90 آغاز شده و اعتباری بالغ بر 40 میلیارد برای تکمیل آن هزینه شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید