16:38|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 02 بهمن 1397 - 11:09
کد خبر: 11189
نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت‌و‌گو با باریش :

توجه به حقوق اقلیت مقابل اکثریت در طرح استانی شدن انتخابات

استانی شدن انتخابات در برخی موارد با توجه به تنوع قومیتی در کشور باعث نادیده گرفتن حقوق اقلیت در برابر اکثریت شود.
توجه به حقوق اقلیت مقابل اکثریت در استانی شدن انتخابات

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سیاسی باریش، در رابطه با طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در صحن علنی مجلس به‌عنوان مخالف اجرای طرح استانی شدن انتخابات صحبت کرده و دلایل خود را گفته است.
 وی با بیان این مطلب که طرح استانی شدن انتخابات بارها از سوی شورای نگهبان رد شده  و ایرادتی برآن وارد شده است، خاطرنشان کرد: طرح استانی شدن انتخابات در محتوایی که اکنون به مجلس ارائه‌شده ماهیت استانی و  شهرستانی ندارد چرا که ثبت‌نام کاندیدهای انتخابات مجلس باید در شهرستان‌ها باشد اما رأی استانی باشد.  
این نماینده مجلس ادامه داد: اجرای طرح در چنین شکلی ممکن است ریشه برخی تعارضات شود، به‌طور مثال افراد در یک حوزه انتخابیه شهرستانی ثبت‌نام کنند و رای لازم را کسب کنند اما در استان به دلایل بسیاری از جمله عدم شناخت مردم از کاندیدای معرفی شده، فرد رأی کافی در استان به‌دست نیاورده و نماینده شهرستان نشود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه استانی شدن انتخابات شاید در برخی موارد با توجه به تنوع قومیتی در کشور باعث نادیده گرفتن حقوق اقلیت در برابر اکثریت شود، گفت: در حال حاضر کلیات این طرح در مجلس رای آورده است و باید منتظر اظهارنظر شورای نگهبان برای تصمیم‌گیری درباره این طرح باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید