14:31|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 01 بهمن 1397 - 10:49
کد خبر: 11180
صادق اسمعیل زاده در گفت‌و‌گو با باریش عنوان کرد:

تغییر سلیقه‌ای تعهدات به منزله لغو قرداد با تامین اجتماعی است

خودداری از ارائه دارو و تغییر سلیقه‌ای تعهدات توسط داروخانه به منزله لغو قرارداد با تامین اجتماعی است.
تغییر سلیقه‌ای تعهدات به منزله لغو قرداد با تامین اجتماعی است

صادق اسمعیل زاده، مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، با تاکید بر اینکه اعمال سلیقه‌ای قیمت بر داروها صحت ندارد، افزود: قیمت دارو براساس اعلام وزارت بهداشت تعیین می‌شود و موضوعی سلیقه‌ای نمی‌تواند باشد و قیمت دارو برروی سامانه سازمان تامین اجتماعی نیز منتشر می‌شود.
وی با بیان اینکه داروسازها ملزم به رعایت قیمت اعلامی از سوی سازمان بهداشت هستند، تصریح کرد: ممکن است برخی پزشکان برند خاصی برای یک  داروی خاص را که جزو فارماکوپه نیست برای بیماران تجویز کنند که جزو تعهدات بیمه نیست.
اسمعیل زاده در تشریح این مطلب گفت: به طور مثال داروی فشار خونی که تولید داخلی آن وجود دارد اما پزشکی اصرار بر تجویز همان دارو با برند غیر داخلی دارد که به تبع داروخانه مابه‌‍‌‌‌التفاوت قیمت دارو را از بیمار دریافت می‌کند.
 مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی آذربایجان غربی همچنین ادامه داد: پرداخت هزینه داروهای بیمه‌ای به داروخانه‌ها تا مردادماه سال جاری پرداخت شده است و به سبب اهمیت بخش دارو بدهی‌ داروخانه‌ها همیشه زودتر از سایر بخش‌ها پرداخت می‌شود.
این مقام مسئول افزود: اگر مرکزی در ارائه دارو خودداری کرده و یا برخی از داروها را با بیمه ارائه کرده و از ارائه برخی داروها خودداری کند به منزله لغو قرارداد با تامین اجتماعی است و نمی‌تواند تعهدات را به طور سلیقه‌ای تغییر دهد.
اسعمیل زاده با تاکید بر این مطلب که سازمان ملزم به رعایت دستورالعمل های وزارت بهداشت است، اظهار کرد: اگر فردی در مورد قیمت دارو دچار مشکل شده و شکایتی داشته باشد می‌تواند به طور مستقیم حقوق خود را از طریق معاونت دارو و درمان پیگیر کند و موضوع در این معاونت باید بررسی شده و نتیجه اعلام می‌شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید