16:48|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 دی 1397 - 11:10
کد خبر: 11159
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باریش مطرح کرد:

استانی‌شدن انتخابات گامی موثر برای توانمندی مجلس

استانی شدن انتخابات مجلس سبب می‌شود نمایندگان از خواسته‌های منطقه‌ای خود فارغ شوند و بیشتر به مسائل ملی و نفس قانون‌گذاری بپردازند.
استانی‌شدن انتخابات گامی موثر برای توانمندی مجلس

هادی بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی باریش، در خصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس اظهار کرد: اجرایی شدن این طرح سبب کلان نگری و همکاری بیشتر با سایر قوا و نهادها می‌شود و از سویی افرادی که دارای تراز علمی بالاتری هستند به مجلس راه پیدا می‌کنند.

وی افزود: استانی شدن انتخابات مجلس سبب می‌شود نمایندگان از خواسته‌های منطقه‌ای خود فارغ شوند و بیشتر به مسائل ملی و نفس قانون‌گذاری بپردازند و راهی مسالمت‌آمیز برای حل مسائل سیاسی است که بی‌شک احیای بیش‌ازپیش اعطای حقوق شهروندی را هم کلید خواهد زد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی انتخابات استانی شود، موضوعیت معمولی افراد از دست می‌رود و این احزاب هستند که باید نقش بهتر و بیشتری ایفا کنند، بنابراین کمک می‌کند افرادی که می‌خواهند وارد نهادی مانند مجلس شوند همکاری بیشتری با احزاب انجام دهند و این حس پاسخگویی آنها را افزایش می‌دهد.

بهادری افزود: موضوعاتی مانند احیای دریاچه ارومیه، برای اینکه عملیاتی شوند و سریع‌تر به مقصود برسند نیازمند همت جمعی نمایندگان استان است و بی‌شک با طرح استانی شدن انتخابات این مهم بهتر می‌تواند محقق شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید