08:47|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 26 دی 1397 - 14:36
کد خبر: 11142
مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی آذربایجان غربی اعلام کرد:

خدمات درمانی در آذربایجان غربی هوشمندسازی می‌شود

در راستای ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در بخش درمان، سیستم هوشمندسازی خدمات در مراکز درمانی آذربایجان غربی اجرا می‌شود.
خدمات درمانی در آذربایجان غربی هوشمندسازی می‌شود

صادق اسمعیل زاده، مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش، با اعلام خبر حذف دفترچه‌های خدمات درمانی از مراکز تأمین اجتماعی استان، اظهار کرد: این اقدامات در راستای هوشمند سازی خدمات درمانی و پزشکی انجام می‌شود.
وی یا بیان اینکه فاز اول هوشمند سازی خدمات درمانی با اجرای حذف دفترچه‌های بیمه در هنگام مراجعه به مراکز درمانی تأمین اجتماعی است، یادآور شد:  فاز دوم اجرای این طرح در مراکز قراردادی تأمین اجتماعی نیز انجام می‌شود.
اسعمیل‌زاده خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح دیگر نیازی به ثبت دستی دارو در نسخه‌های دفترچه نیست و پزشک به‌صورت هوشمند داروهای بیمار را ثبت می‌کند تا بیمار بتواند از داروخانه تهیه کند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه هوشمند سازی در مرحله حذف دفترچه می‌تواند به طورچشم‌گیری خطاهای پزشکی ناشی از اشتباهات دارویی را کاهش دهد، اضافه کرد: در حال حاضر نوبت‌دهی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی به صورت تلفنی، اپلیکیشن، از طریق سایت و یا کانترهای فعال در بیمارستان‌ها و درمانگاه وجود دارد و نیازی به مراجعه حضوری برای نوبت‌دهی وجود ندارد، البته باید ظرفیت‌های موجود برای استفاده از امکانات هوشمند سازی مراکز درمانی فراهم باشد.
مدیر درمان بیمه تأمین اجتماعی آذربایجان غربی، افزود: در حال حاضر هوشمند سازیخدمات درمانی در سی تی اسکن، ام آر آی و برخی از بیماری‌های مزمن انجام‌شده است و60 پزشک  هم‌اینک در اجرای این طرح همکاری دارند.
اسعمیل زاده، یادآور شد: توسعه اجرای طرح هوشمند سازی خدمات درمانی در مراکز و مطب‌ها نیازمند توسعه ساختارهای سخت‌افزاری است که می‌تواند روند کیفیت و کمیت ارائه این خدمات را به اقشار مختلف مردم ارتقاء ببخشد.    

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید