17:32|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 26 دی 1397 - 12:59
کد خبر: 11140
یادداشت:

فرشتگان نجاتی که بلای جان زوجین می‌شوند

امروزه زوج‌های جوان در برخی موارد به دلیل نداشتن تجربه کافی و عدم تحمل، مشاجرات و اختلافات خود را به گوش والدین خود می‌رسانند که گاهی راهنمایی‌های نابجا و دخالت‌های گاه و ناگاهشان بلای جان زندگی‌های زوجین می‌شوند.
فرشتگان نجاتی که بلای جان زوجین می‌شوند

سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ معضل طلاق که در طی سالیان اخیر به دلیل عدم ناسازگاری و یا حتی دخالت‌های نابخردانه دلسوزان فرزندان که همان خانواده‌ها می‌باشند روند رو به افزایشی را طی می‌کند چراکه فرزندان حتی اگر تشکیل زندگی بدهند بازهم همان جگرگوشه‌های شیرخواره والدین هستند.

اشتباهی که اکثر زوج‌های جوان به آن دچار می‌شوند این است که به‌جای حل‌وفصل مشکلات در میان خودشان والدین را در جریان می‌گذارند ولی غافل ازآنند که این در جریان گذاشتن‌ها به‌مرور زمان سبب سستی پایه‌های خانواده می‌شود چراکه والدین بدون دلیل و منطق و بدون میانجیگری حکم طلاق فرزندانشان را صادر می‌کنند و می‌گویند طلاق به نفع هر دو خانواده می‌باشد.

دلیل اینکه والدین را فرشتگانی که بلای جان زندگی زوجین می‌دانیم این است که آن‌ها با نگرش یک طرفه‌ای که دارند همواره سعی در مقصر جلوه دادن عروس یا داماد خوددارند و این را هم تا به مرحله دادگاهی و طلاق نکشانند، به‌قول‌معروف ماجرای مشکلات زوجین را تا هر چه در توان دارند کش می‌دهند اما نمی‌دانند با این کار خود بنیان یک خانواده را که نهادی مقدس است متزلزل می‌کنند.

در سالیان نه چندان دور زوج‌های جوانی که در زندگی با مشکلاتی روبرو می‌شدند به کمک بزرگان خانواده آن مشکل را مرتفع می‌ساختند و به زندگی شیرین خود ادامه می‌دانند اما امروز هیچ خبری از این موضوع نیست و به‌جای ارائه راهکار توسط بزرگان خانواده، طلاق را در دستور کار قرار می‌دهند.
امید آن می‌رود که امروزه و با توجه به اینکه هر خانواده سعی دارد تا فرزند خود را محق نشان دهد زوجین جوان در هنگام برخورد با مشکل ابتدا مشکل را میان خود حل کنند سپس اگر موفق به حل نشدند با مراجعه به مشاوران و عمل به راهکارها زندگی خود را ازدخالت‌های نابجای والدین خود ایمن کنند چراکه این دخالت‌ها عاقبت خوشی ندارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید