11:14|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 24 دی 1397 - 14:12
کد خبر: 11125
رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان غربی عنوان کرد:

تحصیل 26 هزار نفر در واحدهای پیام نور آذربایجان غربی/ مراکز رشد در حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویان افتتاح می‌شوند

مراکز رشد دانشگاه‌های پیام‌نور آذربایجان غربی برای حمایت از طرح‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان این دانشگاه و ارتباط دادن آن با حوزه صنعت و کارآفرینی دهه فجر امسال افتتاح می‌شوند.
تحصیل 26 هزار نفر در واحدهای پیام نور آذربایجان غربی/ مراکز رشد در حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشجویان افتتاح می‌شوند

کامران جباری، رئیس دانشگاه پیام‌نور آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش اظهار کرد: در حال حاضر 26 هزار دانشجو در واحدهای هجدگانه پیام نور در استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 7 هزار نفر در واحد ارومیه تحصیل می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه اهداف توسعه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه پیام‌نور با توجه به سند بالادستی با تبعیت از اساسنامه دانشگاه با توجه به نیازهای روز جامعه طراحی و ترسیم می‌شود، افزود: دانشگاه پیام نور با توجه به ماهیتی آموزشی که دارد در حرکت براساس اولویت و نیازهای اساسی جامعه پیش قدم بوده و همچنان در این مسیر گام بر می‌دارد.
جباری تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف دانشگاه قرار دادن فرصت آموزش برای همه متقاضیان است، به دنبال توسعه آموزش الکترونیک به عنوان تنها دانشگاهی باشد که فعالیت خواهد کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: مهارت‌آموزی یک از اهداف بلندمدت دانشگاه پیام‌نور  اذربایجان غربی است که زمینه‌های اجرایی آن از طریق امضای تفاهم نامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای استان انجام شده، فراهم شده است که بیشتر به صورت دوره‌های کوتاه مدت و ضمن خدمت برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی، در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه پیام نور استان 165 نفر عضو هئیت علمی دارد، بر کاربردی شدن پژوهش‌های دانشگاهی تاکید کرد و گفت: در رابطه با حمایت از فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان در این دانشگاه 2 مرکز رشد در شهرستان‌های میاندوآب و ماکو فعال هستند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه متولی اصلی مراکز رشد در استان دانشگاه ارومیه و پارک علم و فناوری است، در ماه‌های گذشته طبق تفاهم‌نامه با مرکز پارک علم و فناوری استان قرار است مرکز در ارومیه بهمن ماه همزمان با دهه فجر راه‌اندازی می‌شوند و برنامه ریزی برای ایجاد دو مرکز دیگر در شهرهای مهاباد و خوی نیز در دست اقدام است.
جباری یادآور شد: دانشگاه پیام نور از آثار پژوهشی دانشجویانی که آثار خود را براسس آیین نامه های موجود ارائه داده باشند حمایت مالی می‌کند و جزو دانشگاه هایی است که بر ارتباط موثر و تنگاتنگ دانشگاه با حوزه صنعت و کارآفرینی که در حال حاضر حلقه مفقوده توسعه فعالیت های علمی، صنعتی و پژوهشی است تاکید جدی دارد.
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی، با بیان اینکه در حال حاضر ساختار تعریف شده‌ای برای پایش دانشجویان بعد از اتمام دوره تحصیل برای حضور در عرصه‌های مختلف اشتغال جامعه وجود ندارد، و هیچ دانشگاهی نمی‌تواند آمار دقیقی از فارغ‌التحصیلان شاغل خود ارائه دهد، به اجرای طرحی با سازمان بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد که در صورت اجرای آن می‌توان به آمار تقریبی از میزان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور در جامعه دست پیدا کرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید