21:00|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 24 دی 1397 - 13:07
کد خبر: 11124
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

وجود بیش از 300 هکتار بافت فرسوده در ارومیه

در حال حاضر بیش از 300 هکتار بافت فرسوده و تاریخی شناسایی و در نقشه میراث فرهنگی به عنوان بافت فرسوده ثبت شده است.
وجود بیش از 300 هکتار بافت فرسوده در ارومیه

حسین بخشایش در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش، در خصوص ساماندهی بافت فرسوده شهر ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 300 هکتار بافت فرسوده و بافت تاریخی شناسایی و در نقشه میراث فرهنگی به عنوان بافت فرسوده ثبت شده است.
وی افزود: وجود بافت‌های فرسوده در سطح شهر وعدم ساماندهی آنان باعث ایجاد فضا و چهره نامناسب در شهر شده است.
بخشایش ادامه داد: بافت‌های فرسوده، باعث ارتقا کمتر شهر،  رونق، توسعه، بازآفرینی و بازسازی کمتری شده و به همین دلیل تمامی دستگاه‌های مربوطه در امر بازسازی بافت‌های فرسوده شهر ارومیه در تلاش هستند که وجود بافت‌های فرسوده در شهر را به حداقل برسانند.
وی تصریح کرد: بافت‌های تاریخی از ارزش و اهمیت خیلی بالایی برخوردار است و نشانگر هویت شهر و هر مکان می‌باشد از این رو باید در راستای توسعه و زیبا سازی شهری به نحوه مطلوب عمل شود.  
بخشایش در ادامه اظهار کرد: ضمن ارزش گذاشتن به آثار تاریخی امیدواریم با تلاش‌هایی که انجام خواهد شد ، اجرا و ساماندهی بافت فرسوده تأیید و تصویب شود و با فضا و چهره‌ای مناسب در اختیار عموم مردم قرار گیرد.
وی عنوان کرد: دولت مصوبه‌ای را در خصوص ساماندهی و بازسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته و در دستور کار قرار داده است.
عضو شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها جهت بازسازی و ساماندهی بافت فرسوده در اختیار نهادها قرار خواهد گرفت همچنین پیمانکاران شخصی نیز می‌توانند وارد عمل شوند که امیدواریم  با ارائه تسهیلات واعتبارات از سوی دولت شاهد احیای بافت فرسوده و توسعه شهر ارومیه باشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید