09:32|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 24 دی 1397 - 10:51
کد خبر: 11120
باقر بهرامی خبر داد:

افزایش 24 درصدی ماموریت‌های ترافیکی اورژانس در آذربایجان غربی

تصادفات شهری و جاده‌ای در آذربایجان غربی 24 درصد ماموریت‌های اورژانس آذربایجان غربی در این حوادث را افزایش داده است.
افزایش 24 درصدی ماموریت‌های ترافیکی اورژانس در آذربایجان غربی

باقر بهرامی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: در نه ماهه اول سال‌جاری 57 هزار و 574 مورد مأموریت از سوی اکیپ‌های اورژانس استان انجام گرفته که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: 14 هزار 407 مورد ماموریت‌های ترافیکی بوده که نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است.
این مسئول با بیان اینکه مأموریت‌های غیرترافیکی در سطح استان در سال جاری 12 درصد افزایش داشته، خاطرنشان کرد: در مأموریت‌های جاده‌ای و شهری غیرتصادفی اورژانس استان تعداد 22 هزار و 998 هزار نفر را برای دریافت خدمات پزشکی به مراکز درمانی منتقل کرده است.
بهرامی با بیان اینکه در تصادفات جاده‌ای و شهری تعداد 15 هزار و 286 نفر نیز به بیمارستان‌ها اعزام و بستری شده‌اند، که این تعداد نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش 10 درصدی ماموریت‌های تصادفی شهری در نه ماهه اول سال جاری گفت: 22 درصد مصدومین حوادث تصادفات شهری نسبت به سال گذشته بیشتر در این مأموریت‌ها 20 درصد افزایش دارد.
بهرامی با اشاره به افزایش 27 درصدی مأموریت‌های اورژانس در تصادفات جاده‌ای، افزود: اورژانس اذربایجان غربی به بیش از 7 هزار مصدوم ناشی از حوادث ترافیک جاده‌ای در نه ماه امسال خدمات درمانی ارائه کرده و مصدومین را به بیمارستان انتقال داده است که در سال جاری با 33 درصد افزایش روبرو بوده است.
وی در رابطه با مسمومیت ناشی از استشمام گاز مونواکسید کربن از ابتدای سال تاکنون، خاطرنشان کرد: تعداد ماموریت‌هایی که انجام شده 89 مورد بوده است که امسال 16 درصد افزایش داشته است و تعداد افرادی که به خاطر مسمومیت با مونواکسید کربن در مراکز درمانی بستری شدند 280 نفر بودند.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش 52 درصدی مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، امسال 6 نفر در استان به خاطر این مسمومیت جان خود را از دست دادند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید