06:38|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 21 دی 1397 - 14:32
کد خبر: 11102
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

استکبار ستیزی شاکله انقلاب اسلامی است/عده ای کم‌کاری خود را به رهبری نسبت ندهند

وقتی شیطان بزرگ آمریکا است وظیفه اصلی ما مخالفت با آمریکا است و‌ نمی توانیم با شیطان دست در دست هم دهیم، چرا برخی ها می خواهند کم‌کاری خود و مسئولان را به حساب رهبری بگذارند در حالی که اکنون بزرگترین حامی دولت مقام معظم رهبری هستند.
استکبار ستیزی شاکله انقلاب اسلامی است/عده ای کم‌کاری خود را به رهبری نسبت ندهند

به گزارش سرویس سیاسی باریش، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه به فرارسیدن ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اشاره و اظهار کرد: بهترین مناسبت برای نامگذاری روز پرستار ولادت شیربانوی حماسه بزرگ کربلا انتخاب شده است و سیره زندگی ایشان باید در جامعه امروز الگوی عملی باشد.
وی، پرستاری از جانبازان دفاع مقدس را معامله واقعی با خداوند دانست و با اشاره به قیام ۱۹ دی مردم قم که سرآغاز حرکت های انقلابی در کشور است، گفت: با توجه به فرمایشات رهبری در تلاش دشمن برای تغییر چهره انقلابی این شهر، وظیفه مردم قم در حفظ رسالت اصلی خود بسیار سنگین است.
وی ادامه داد: اگر دست به دست هم دهیم نصرت الهی می رسد و مسئولان باید در کنار هم برای معیشت مردم تلاش کنند.
امام‌جمعه ارومیه، با اشاره به سخنان رهبری در سالروز قیام‌۱۹ دی در جمع مردم این شهر، گفت: پیشگویی و‌محاسبت دشمن در سال های قبل از انقلاب غلط از آب درآمد و اکنون هم اینطور است و دشمن در برابر ملت ایران رفتارها و محاسبات احمقانه دارند.
وی افزود: مهم ترین سخن رهبری اینجاست که فرموند برخی ها در کشور به دلیل غرب زدگی و آمریکا زدگی خود را به جهالت زده اند.
وی خاطرنشان کرد: جای تاسف و تاثر است که نمایندگان مجلس سخنانی را در تریبون خانه ملت بیان می‌کنند که به نفع دشمن است و حیف بر مردمی که چنین نمایندگانی دارند.
سیدمهدی قریشی، ادامه داد: بسیار عجیب است فردی که سوگند به قانون اساسی ایران اسلامی خورده در مجلس و‌ خانه ملت نشسته است اما به نفع دشمن صحبت می کند و این جای خجالت دارد که تخسیر لانه جاسوسی آمریکا را شروع مخالفت و دشمنی با آمریکا می داند در حالی که جنایات اصلی را این کشور بر علیه ملت و نظام ایران اسلامی انجام داده است.
امام جمعه ارومیه اضافه کرد: مقام معظم رهبری صراحتا فرموند که مخالفت ما با آمریکا و غرب مخالفت حق و باطل، اسلام و کفر است و‌اصل مسئله این است که آمریکا با دین اسلام مخالفت دارد.
وی در خطبه های عبادی اظهار کرد: خداوند صراحتا در قرآن اشاره کرده که تمامی اعمال انسان اعم از خیر و شر مورد حساب و کتاب قرار گرفته و جزا و‌پاداش آن وعده حتمی الهی است.
امام‌جمعه ارومیه با اشاره به ویژگی های یوم الحساب براساس آیات و روایات قرآنی، خاطرنشان کرد: کسانی که در زندگی دنیوی در تلاش برای کسب روزی حلال بودند و وجوهات شرعی خود را پرداخت کرده اند به راحتی از مرحله روز حساب و پاسخگویی در برابر عدل الهی در روز قیامت عبور خواهند کرد و در این بین وای بر حال کسانی است که از راه حرام کسب روزی و ثروت اندوزی کرده باشند و با طمع خود در انباشتن مال جامعه و مردم را به سختی و مشکلات بیاندازند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ادامه داد: کسانی که در شرایط امروز با سؤاستفاده از فرصت، اقتصاد جامعه را برهم زدند و معیشت مردم را مختل کردند بدانند که همین اموال روزی مایه عذاب خودشان در دادگاه عدل الهی می‌شود هرچند که در این دنیا از دادگاه حکومت اسلامی گریخته باشند.
سید مهدی قریشی در پایان با تأکید لزوم اهتمام عمومی برای پرداخت زکات در جامعه، تصریح کرد: در حال حاضر فقط در استان ۵ درصد زکات پرداخت می‌شود اما اگر زکات از سوی همه پرداخت شود حتی یک فقیر در جامعه وجود نخواهد داشت.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید