16:30|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 19 دی 1397 - 11:11
کد خبر: 11089

سارقان با «مها» غافلگیر می‌شوند

سارقان همیشه از فرصت ناآگاهی و عدم رعایت نکات ایمنی مردم در حفظ اموال در جهت عملی کردن اهداف شوم خود استفاده می‌کنند و چه بسا در این سرقت‌ها تاکنون چندین نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند، اما «مها» سیستمی است که سارقان را غافلگیر می‌کند.
سارقان با «مها» غافلگیر می‌شوند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، بسیاری از سرقت‌هایی منازل و یا مغازه‌ها به خاطر سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی هر چند کوچک و بی‌اهمیت از سوی مالکان انجام می‌شود که فرصت را برای سارقان و کسانی که در کمین نشسته‌اند را به راحتی فراهم می‌کند.
اما علیرغم وجود هشدارهای جدی از سوی پلیس برای رعایت نکات ایمنی برای در امان ماندن منازل و مغازه‌ها از سرقت هایی که در برخی موارد منجر به از دست رفتن جان انسان‌ها می‌شود، بازهم برخی نکات ساده از سوی مردم مورد غفلت قرار می گیرد.
آمار سرقت در ارومیه در نه ماهه اول امسال 15 درصد افزایش داشته، این خبری است که سرهنگ کریم اکبری فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد.
گرچه این مسئول یادآور شد 81 درصد از سرقت‌های صورت گرفته در ارومیه کشف شده و اموال مسروقه به صاحبان آنها بازگردادنده شده است و درصد کشفیات نیز 4 درصد رشد داشته است، اما سرهنگ اکبری معتقد است با رعایت چند نکته ایمنی به ظاهر کوچ اما مهم میتوان از بسیاری اتفاقات که منجر به دسترسی آسان سارقان به اموال منزل یا مغازه می‌شود، جلوگیری کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه در ادامه با بیان اینکه موضوع قابل تامل در سرقت ها از محل کسب، نگهداری بی‌مهابای اموال نقد و گرانبها در مغازه‌ها به ویژه در محل‌های کسب مانند طلافروشی‌ها است که همین امر انگیزه سارقان برای دزدی را بیشتر می‌کند.
اکبری با بیان اینکه نیروی انتظامی شهرستان ارومیه با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های روز اقدام به راه‌اندازی سامانه جدید مرکز هشدار الکترونیک «مها» کرده است، در تشریح چگونگی استفاده از این سامانه گفت: در صورت استفاده از این سامانه مغازه ها و منازل به سیستم هوشمند هشدار دهنده امنیت مجهز می‌شوند.
وی ادامه داد: این سیستم به کلانتری‌ها و آگاهی‌های سطح شهر متصل است تا در صورت بروز حادثه برای هریک از موردهای مغازه، ماشین و یا منزل از سوی سارقین، سیستم «مها» به صورت خودکار کلانتری را در جریان سرقت قرار می‌دهد.  
فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه یادآور شد: درصورتی که فردی از سیستم مها استفاده کند ولی نیروهای انتظامی در زمان وقوع حادثه به موقع در صحنه حاضر نشوند افراد می‌توانند برای احقاق حق خود به محاکم قضایی شکایت کنند.
برای جلوگیری از وقوع سرقت از منازل و مغازه‌ها پلیس همواره مواردی را به مردم یادآور شده تا با رعایت نکات ایمنی از اموال خود در برابر سوء استفاده احتمالی سارقان محافظت کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید