18:23|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 17 دی 1397 - 13:22
کد خبر: 11078
فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه خبر داد:

نزاع و درگیری در صدر جرایم ارومیه قرار گرفت

نزاع و درگیری طی سال جاری در شهرستان ارومیه 11 درصد افزایش دارد و به گفته مسئولان امسال در صدر جرایم صورت گرفته در این شهرستان قرار گرفته است.
نزاع و درگیری در صدر جرایم ارومیه قرار گرفت

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، سرهنگ کریم اکبری، فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در 9 ماه سال جاری تعداد سرقت‌ها در ارومیه 2 هزار و 591 فقره است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته در همین مدت در رابطه با سرقت‌های انجام شده تعداد 862 نفر دستگیر شده‌اند، تعداد سارقان دستگیر شده در سرقت‌های سال جاری را 1851 نفر اعلام کرد.
کشف 81 درصد سرقت‌ها در ارومیه
اکبری با بیان اینکه 81 درصد سرقت‌های انجام شده در سال جاری کشف شده است، خاطرنشان کرد: درصد کشف سرقت‌ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 4 درصد رشد دارد.
این مقام مسئول، با اعلام اینکه نسبت به سال گذشته نزاع و درگیری 11 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: نزاع و درگیری، سرقت، تصادفات، مفاسد اجتماعی، جرایم مالی و اقتصادی، و شرارت از جمله جرایم صورت گرفته در ارومیه است.
 38 درصد شرارت در ارومیه کاهش یافته است 
وی همچنین با اشاره به کاهش 38 درصدی شرارت در سال جاری، افزود: مفاسد اجتماعی نیز از جمله جرایمی است که امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و این نشان از ارتقای سطح فرهنگ عمومی است.
اکبری، همچنین به کشفیات انواع مواد مخدر در سال جاری در ارومیه اشاره کرد و گفت: امسال 360 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان کشف شده است که این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش 110 درصدی دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه، ادامه داد: در مرکز مشاوره مددکاری اجتماعی شهرستان ارومیه امسال 9هزار و 542 فقره پرونده مورد مشاوره قرار گرفته است و از این تعداد 7 هزار 782 مورد با صلح و سازش طرفین مختومه شده و به مراجع قضایی ارجاع نشده است.
وی تصریح کرد: در سال جاری 4 میلیون و 158 هزار قلم انواع کالاهی قاچاق در ارومیه کشف شده است که این آمار نسبت به سال گذشته 49 دصد افزایش داشته و دستگیری افراد مرتبط با قاچاق کالا نیز امسال 25 درصد رشد داشته است.
فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه در پایان به رسالت خطیر رسانه در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها رکن اصلی برای آگاهی‌بخشی هستند و نظم‌بخشی عمومی در سایه پرداختن رسانه‌ها به موضوعات اجتماعی و اطلاع‌رسانی شفاف سریعتر ممکن می‌شود.   

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید