02:54|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 16 دی 1397 - 14:43
کد خبر: 11074
مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:

توزیع 700 هزار قطعه جوجه یکروزه در استان/نیازی به وارد کردن تخم‌مرغ وجود ندارد

پشتیبانی امور دام تعداد 700 هزار قطعه جوجه یک‌روزه را به قیمت 2400 تومان برای تعدیل قیمت مرغ در اختیار واحدهای تولیدی آذربایجان غربی قرار بگیرد.
توزیع 700 هزار قطعه جوجه یکروزه در استان/نیازی به وارد کردن تخم‌مرغ از  وجود ندارد

اسمعیل کریم زاده، مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش، اظهار کرد: تخم‌مرغ تولید شده پاسخگوی نیاز استانی است و کمبودی در این مورد وجود ندارد، در حال حاضر تخم‌مرغ با قیمت مناسب در بازار توزیع می‌شود.
وی همچنین یادآور شد: حتی برای واردات گوشت مرغ نیز از کشورهای مجاور نیازی وجود ندارد چراکه به اندازه کافی در سطح مرغداری‌های استان تولید می‌شود، اما قیمت آن متأثر از قیمت کل کشور است.
کریم زاده، با بیان اینکه افزایش قیمت حمل و نقل، بارفتن قیمت نهاده‌های دامی و افزایش قیمت جوجه یک‌روزه علل اصلی در روند صعودی قیمت مرغ در بازار در هفته‌های گذشته شده است، افزود: مقرر شده است پشتیبانی امور دام تعداد 700 هزار قطعه جوجه یکروزه به قیمت 2400 تومان در اختیار واحدهای پرورش مرغ استان قرار بگیرد.
مرغداران، بیشتر از 11500 تومان مرغ را  عرضه نمی‌کنند
این مقام مسئول، آذربایجان غربی را یکی از قطب‌های اصلی در تولید فرآورده‌های دامی عنوان و تصریح کرد: برای تنظیم بازار و کنترل قیمت مرغ در شرایط فعلی قرار است روزانه 20 تن مرغ منجمد در سطح استان توزیع می‌شود.
وی، قیمت مرغ منجمد در بازار را 8900 تومان اعلام کرد که از ابتدای هفته جاری توزیع آن در بازار آغاز شده است و واحدهای تولیدکننده مرغ در استان نیز مرغ را بیشتر از 11 هزار و 500 تومان به بازار عرضه نخواهند کرد.       
کریم زاده با بیان این مطلب که قیمت مرغ عرضه شده از سوی تولیدکنندگان در استان 700 تا 500 تومان کمتر از قیمت ان نسبت به استان‌های دیگر است، تاکید کرد: با این اقدامات انتظار می رود قیمت مرغ در بازار استان به تثبیت برسد و با قیمت مناسب در دسترس مردم قرار گیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید