09:47|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 15 دی 1397 - 19:03
کد خبر: 11070
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش مطرح کرد:

رونمایی از پنج دستاورد برگزیده پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

امسال در «نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان» از پنج محصول برگزیده رونمایی شد و همچنین شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری محصولات و فناوری‌های نوین خود در سطح کشور و منطقه را برای بازدید عموم به نمایش گذاشتند.
رونمایی از پنج دستاورد برگزیده پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

حسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش‌نیوز در خصوص «نمایشگاه دستاوردهای پژوهش‌فناوری و فن‌بازار استان» اظهار کرد: در نمایشگاه امسال که شاهد درخشش محصولات فناوری فناوران استان بودیم، محصولات عرضه شده با فناوری‌های جدید در سطح کشور و منطقه به نمایش گذاشته شد.
وی افزود: دستگاه «مونتاژ برد smd» شرکت «مارال روبات صنعت» از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از جمله محصولاتی است که برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده و تولید این محصول توسط فناوران ارومیه سبب شد کشور ما جزء پنج کشور دارنده این تکنولوژی به شمار رود.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: «سوئیچ شبکه مجهز به یو پی اس» شرکت «صنایع دانش ارکان آسیا» از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز برای اولین بار در کشور ساخته شده است و صادرات این محصول به بازارهای کشور ترکیه هدف سازندگان این محصول است که این اقدام سبب افزایش صادرات و ارز آوری به کشور می‌شود.
حیدری با اشاره به رونمایی‌های صورت گرفته در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان اظهار کرد: در نمایشگاه امسال از «سامانه فن‌بازار» پارک علم و فناوری آذربایجان غربی رونمایی شد که این سامانه سبب سهولت ارتباط میان عرضه کنندگان و تقاضاکنندگان فناوری می‌شود.
وی گفت: دستگاه بکهولودر، دستگاه اصلاح حرکات ورزشی، دستگاه میکسر 360 درجه هماتولوژی با کاربرد پزشکی و نرم افزار ترابران از محصولات واحدهای فناوری مستقر در مرکز رشد جامع پارک، در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان رونمایی شدند.
وی افزود: رونمایی از«خودرو دست‌ساز» که توسط جوانان فناور ارومیه ساخته شده بود یکی دیگر از دستاوردهای شاخص نمایشگاه امسال بود. 
حیدری خاطرنشان کرد: حضور واحدهای فناور مستقر در پارک، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در نمایشگاه و عرضه فناوری‌های جدید توسط جوانان در شرایط تحریم کنونی نشان دهنده توانایی بالای جوانان سرزمینمان است که با اتکا با دانش خود توانسته‌اند در شرایط کنونی محصولات و فناوری‌های جدید را به دنیا معرفی کنند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان توسط استاندار آذربایجان غربی و بازدید سایرین مسئولین استانی از تمامی غرفه‌ها از جمله رویدادهایی بود که برای اولین بار و در نمایشگاه امسال رخ داد. این بازدید ها و مخصوصا آشنایی نزدیک مقام عالی استان با فناوران و محصولات ساخته شده سبب افزایش شناخت از توانمندی‌های نخبگان آذربایجان غربی می‌شود که در سایه‌سار این آشنایی مشکلات این قشر از جامعه نیز برطرف می‌شود.
وی افزود: حضور مسئولین و مقامات عالی رتبه استانی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان، رویدادی پسندیده بود که امیدواریم این بازدید ها و آشنایی با توان فناوران استان منجر به توجه و حمایت‌های مسئولین و به تبع آن توسعه و پیشرفت استان شود.
نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان توسط پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از روز سه‌شنبه 11 دی برگزار و با ارائه بیش از 70 محصول فناورانه روز پنج‌شنبه 13 دی ماه به کار خود پایان داد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید