12:03|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 15 دی 1397 - 13:25
کد خبر: 11069
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

جلوگیری از یخ زدگی کنتور و انشعابات آب در فصل سرما

با توجه به  فرا رسیدن فصل زمستان، و احتمال یخ زدگی کنتور آب، رعایت موارد لازم جهت جلوگیری از یخ زدگی کنتور آب الزامی است.
جلوگیری از یخ زدگی کنتور و انشعابات آب در فصل سرما

رسول اکبری در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش، اظهار کرد: با توجه به  فرا رسیدن فصل زمستان، رعایت موارد لازم جهت جلوگیری از یخ زدگی کنتورهای آب الزامی است.
وی افزود: پوشاندن کنتور و دریچه آن، لوله‌های روکار مسیر کنتور تا محل مصرف، دقت در پوشش دریچه بازدید واقع در دیواره دایک (کانال لوله)، درزهای قسمت پایین و اطراف درب منازل و سرویس‌های بهداشتی برای جلوگیری از جریان هوای سرد به داخل، خودداری از ریختن آب جوش بر روی کنتور در صورت یخ زدگی و ریختن آب ولرم به منظور باز شدن ملایم جریان آب ضروری است.
اکبری اضافه کرد: عایق کردن دور کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی، تمیز کردن داخل حوضچه کنتور، تهیه خاک اره از نجاری‌ها، ریختن خاک اره در کیسه‌های پلاستیکی و قرار دادن کیسه‌ها در اطراف کنتور، ایجاد فشردگی لازم، بستن درب حوضچه کنتور و عایق بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از جمله دیگر راهکارها برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور در روزهای سرد زمستان است..
وی بیان کرد: شهروندان همچنین می توانند در زمان یخ زدگی انشعاب‌های آب، مراتب را به سرعت با شماره تماس 122  مرکز ارتباطات مردمی در میان بگذارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در پایان اظهارکرد: با رعایت این موارد، حوادث مربوط به یخ زدگی کنتور و سیستم‌های آبی به حداقل برسد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید