13:26|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 13 دی 1397 - 14:03
کد خبر: 11060
باریش گزارش می‌دهد:

برف؛ چهره نگین شمالغرب را زمستانی کرد

بارش برف در شهرهای مختلف آذربایجان غربی، امروز باعث خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان شد و شور و شوق زیادی را در بین مردم ایجاد کرد.
برف؛ چهره نگین شمالغرب را زمستانی کرد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، در پی پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی طی هفته جاری، سامانه بارشی از صبح امروز (پنجشنبه) 13 دی ماه، وارد استان شد و بارندگی به صورت بارش برف در ارومیه و سایر شهرستان‌های آذربایجان غربی آغاز شد.
گفتنی است؛ بارش برف در آذربایجان غربی، باعث خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان شد و شور و شوق زیادی را در بین مردم ایجاد کرد.
جدا از زیبایی که بارش برف بر چهره شهرها بخشیده است مشکلاتی نیز به همراه داشت و باعث اختلالات جاده‌ای و کندی در عبور مرور در مسیرهای درون شهری و برون شهری برخی از مناطق استان شد.

 تمام مسیرهای مواصلاتی استان باز و تردد فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است
ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار باریش، اظهار کرد: تمام مسیرهای مواصلاتی استان باز است ولی تردد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.
شکری با اشاره به شدت بارش برف در جاده‌ها به ویژه مسیرهای مواصلاتی برون شهری جنوب استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر جاده‌های استان به ویژه در شهرهای جنوبی استان شاهد بارش شدید برف هستند..
وی افزود: اکیپ‌های راهداری استان از ساعت 5 صبح امروز که بارش‌های شدت و قوت بیشتری گرفته است، برف‌روبی و نمک‌پاشی در جاده‌های برون‌شهری را آغاز کرده‌اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: کسانی که قصد تردد در جاده‌های برون شهری استان را دارند حتما قبل از آغاز سفر با شماره 141 از وضعیت جاده‌های مواصلاتی مطلع شوند و برای سفر لازم است تمهیدات زمستانی از سوی مردم جدی گرفته شود.

مسافران، قبل از آغاز سفرهای برون شهری با سمانه های 110 و 141 از وضعیت راه های استان مطلع شوند   
سرهنگ عباس فرمانی، رئیس پلیس راه آذربایجان غربی نیز در تشریح آخرین وضعیت راه های استان، در گفت‌وگو با خبرنگار باریش اظهار کرد: در پی بارش شدید برف و وجود مه در محورهای مواطلاتی استان، تردد در کلیه محورهای  جنوب استان با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر است.
وی با بیان  اینکه تردد در کلیه گردنه‌ها به کندی انجام می‌پذیرد، افزود: پلیس راه در جاده‌ها به طور جدی از تردد خودروهایی که فاقد زنجیر چرخ باشند، جلوگیری می‌کند.
سرهنگ فرمانی در ادامه به توصیه‌های ایمنی در جاده‌ها اشاره و تاکید کرد: به همراه داشتن زنجیر چرخ، اطمینان از سالم بودن وسیله نقلیه ، همراه داشتن ملزومات سفر و رعایت نکات ایمنی از ضروریات سفر در جاده‌های برف گیر است.
رئیس پلیس راه استان در پایان خاط نشان کرد: مسافران پیش از آغاز سفرهای برون شهری خود از طریق تلفن 110 پلیس و 141 راهداری از وضعیت جاده‌ها اطمینان حاصل نمایند.    

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید