23:22|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 12 دی 1397 - 14:40
کد خبر: 11051
به گزارش باریش:

استقرار پایگاه‌های هلال احمر در جاده‌ها / در سال جاری 1500 نفر آموزش‌های تخصصی هلال احمر را فرا گرفته‌اند

جمعیت هلال احمر در تمامی جاده‌های استان 17 پایگاه ثابت دارد که این پایگاه‌ها به صورت شبانه روزی در جاده‌ها مستقر می‌باشند و در فصول مختلف سال نیز تعدادی دیگر به آن‌ها اضافه می‌شود و همچنین پرسنل هلال احمر به همراه 4 هزار امدادگر فعالیت دارند.
استقرار پایگاه‌های هلال احمر در جاده‌ها

سعید رهبر سوره مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رسانه نقش بسزایی در بین جوامع بشری و جامعه دارد از این رو باید عملکرد رسانه‌ها در راستای ارتقای مولفه‌های امنیت اجتماعی باشد تا جامعه محلی برای رشد استعدادهای جمعی شود.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر افزود: سازمان هلال احمر در سه حوزه، توسعه شبکه امداد و نجات، آموزش‌های همگانی و توسعه سرمایه اجتماعی از طریق مشارکت‌های مردمی در حال فعالیت است.
وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در تمامی جاده‌های استان 17 پایگاه ثابت دارد که این پایگاه‌ها به صورت شبانه روزی در جاده‌ها مستقر می‌باشند و در فصول مختلف سال نیز تعدادی دیگر به آن‌ها اضافه می‌شود و همچنین پرسنل هلال احمر به همراه 4 هزار امدادگر فعالیت دارند. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: عمده‌ترین سوانح روی داده، حوادث جاده‌ای می‌باشند که جمعیت هلال احمر در راستای خدمات رسانی به همراه سایر دستگاه‌های دیگر تمامی جاده‌های استان را رصد و آماده ارائه خدمات می‌باشند.
رهبر به بخش آموزش همگانی جمعیت هلال احمر اشاره کرد و ادامه داد:  در 9 ماه نخست سال جاری به بیش از 22 هزار نفر به صورت حضوری و آکادمیک در سطوح مختلف به شکل رایگان آموزش همگانی ارائه شده است همچنین  1500 نفر از این تعداد مهارت‌های تخصصی امدادو نجات را فرا گرفته‌اند. 
وی در ادامه افزود: یکی از شروط ارتقاع سطح جامعه  آموزش به مردم در جهت مقابله به حوادث است که سازمان جمعیت هلال احمر این وظیفه را برعهده دارد که لازم به ذکر است در این راستا به بیش از 136 هزار نفر در مناسبت‌های مختلف آموزش ارائه داده است.
رهبر تصریح کرد: در استان 12 هزار نفر داوطلب هلال احمر ثبت و جهت ارائه خدمت رسانی اعلام آمادگی کرده‌اند و آماده همکاری به صورت حرفه‌ای می‌باشند در سال جاری نیز در راستای کمک‌های بشر دوستانه مبلغ 3 میلیارد تومان از طریق داوطلبان جمعیت هلال احمر صرف شده است.
رهبر با اشاره به اینکه مردم سرمایه اجتماعی جمعیت هلال احمر است افزود: مردم سرمایه جمعیت هلال احمر است و سازمان هلال احمر نیز در جهت اعتماد مردم قدم برداشته و تلاش می‌کند. 
وی ادامه داد: هلال احمر استان در پروژه رسیدگی به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان حضور و با بیش از 8 پزشک متخصص و داندنپزشک و گروهی از نیروهای پشتیبانی به مدت یک هفته در مناطق محروم این استان حضور داشته  و بصورت رایگان خدمات ارائه دادند.
وی با اشاره به افزایش مشارکت‌های اجتماعی در بین  رده‌های مختلف سنی تصریح کرد: سازمان هلال احمر در راستای ارتقاء دانش عمومی آموزش‌  مهارت‌های امدادی را از رده‌های نونهالان در مهد کودک‌ها  تا رده‌های دانشگاهی ارائه می‌دهد.
مدیرعامل جعیت هلال احمر در پایان به تهیه داروهای کمیاب در استان اشاره و تشریح کرد: یکی از وظایف جمعیت هلال احمر تهیه و توزیع داروهای کمیاب و خاص می‌باشد یک داروخانه‌ در مهاباد و دیگری در ارومیه است که به صورت ویژه داروها را تهیه و در اختیار مردم قرار می‌دهند و از نظر تأمین داروهای کمیاب مشکلی در استان وجود ندارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید