17:49|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 دی 1397 - 13:37
کد خبر: 11046
به گزارش باریش:

هیس! زنی اینجا جان می‌دهد

دست‌هایش به شدت میلرزید نگاه که به چشمانش می‌کردی غم و اندوه عظیمی شعله ور بود. چهره اش به سبب نبود دندان هایش بیش از 40 سال نشان داده می‌شد ولی به گفته خودش تنها 28 سالش بود نگاهی به پسرک سه ساله‌اش کرد و او را به سمت خود فراخواند و در آغوشش کشید.
هیس! زنی اینجا جان می‌دهد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز؛ دست هایش به شدت میلرزید نگاه که به چشمانش می کردی غم و اندوه عظیمی شعله ور بود چهره اش به سبب نبود دندان هایش بیش از 40 سال نشان داده می شد ولی به گفته خودش تنها 28 سالش بود نگاهی به پسرک سه سالهاش کرد و او را به سمت خود فراخواند و در آغوشش کشید.

سهیلا تنها زنی نیست که در جامعه ما به سبب اعتیاد همسر در شرایط وخیم قرار گرفته بی تردید او اولین نیست و  آخرین نیز نخواهد بود. از خودش می گوید از روزی که به اصرار، خانواده را راضی  و به عقد مرد مورد علاقه اش یعنی یوسف در آمد.

« تا چند روز همه چیز خوب بود ولی این آرامش  دائمی نبود»  به گفته سهیلا کم کم متوجه رفتارهای غیر عادی در او شده بود.

با چادر اشک چشمانش را که بر گونه اش سر می خورد پاک و دوباه ادامه داد رفتارهای عجیبش روز به روز بیشتر می‌شد. «گاه شبها از خواب میپرید و بر بالای سرم مینشست، بهانه گیری می کرد و دائما ذهن و افکارش متشنج بود گاه مرا به کارها و حرف هایی متهم می ساخت و من در عین ناباوری تنها میشنیدم ، نگران بودم و این نگرانی روز به روز بیشتر میشد دیگر رفتارهایش برایم قابل کنترل نبود و کم کم رو به کتک آورده بود اغلب روزها صورت و چهره ام کبود بود

«دیگر پای دوستانش نیز به خانه باز شده بود. به خوبی می دانستم مرد زندگیم معتاد است او به مواد مخدر شیشه اعتیاد داشت نمیدانم از کی و چه زمانی ولی دیگر تمام افکار و اعمالش جان باخته بود راهی نداشتم انتخابم بود. ناگزیر موضوع را به پدرشوهرم اطلاع دادم زیرا صاحب کارش نیز از موضوع اطلاع پیدا کرده بود از کار بیرونش کرده بود پدر شوهرم به کمک برادرش او را به کمپ ترک اعتیاد بردند و من تنها با کودک ناخواستهای که در درونم شکل گرفته بود به امید بهبود شرایط در خانه پدرشوهرم مدتی به سر بردم او از کمپ خارج شد شرایطش بهتر شده بود و پدرش مدام مواظب بود کودکمان به دنیا آمد و من امیدوار بودم تا همه چیز بهتر شود ولی این شرایط دوام نیاورد و او دوباره به سوی مواد رفته بود چندین بار برای ترک به کمپ فرستاده شد ولی نتیجه ای حاصل نشد پسرکش را در آغوشش فشرد دست هایش پراز زخم بود و نگاهش پراز غم، غمی که در چشمانش موج میزد تمام وجود آدمی را به اندوه وا می داشت دستی به موهایش که از صورتش بیرون زده بود کشید و گفت الان در زندان است و موقع خرید مواد مخدر دستگیر شده است . من مانده ام و پسرک کوچکم و زندگی که سوخت»

سهیلا آرام به چهره ام نگاه می کند و من حسرت را به وضوح در چشمان سیاهش که رنگ باخته می بینم امیدش که ناامید شده و همه اینها نتیجه اعتیاد است. در گوشه و کنار شهر ما از زنانی همچون سهیلا بسیار است اعتیاد بلای خانمان سوزی است که در اغلب خانه ها رخنه کرده است و با وجود تمام تلاش ها برای پیشگیری و درمان متاسفانه هنوز نیز بلای اعتیاد دامن خیلی از خانواده ها را دامنگیر کرده و در این وادی علا وه بر خود فرد معتاد، خانواده و به تبع آن جامعه را نیز درگیر می سازد عوامل فراوانی در گرفتار شدن به این دام وجود دارد و متاسفانه اغلب افراد گرفتار نیز کم سن بوده و کامل به سبب یک اشتباه و وتجربه گرفتار شده اند و رهیدن از این بلا و بیماری بسیار سخت است.

شناسایی 67 هزار معتاد در آذربایجان غربی

سرهنگ کریم اکبری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان در خصوص تعداد معتادین آذربایجان غربی گفت: تعداد معتادان استان  حدود ۶۷ هزار نفر برآورد شده که از این تعداد ۴ هزارو ۵۰۰ نفر معتادین متجاهر هستند.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امروز به دلیل اهمیت موضوع، برگزاری مستمر جلسات اصلی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان و پیگیری تحقق مصوبات شورا، یک ضرورت است.بسیاری از جرایم و معضلات اجتماعی ریشه در اعتیاد دارد و باید به دنبال راهکارهای اجتماعی حل این معضل بزرگ در جامعه باشیم.

تشکیل کارگروهی برای اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر

محمد مهدی شهریاری با تاکید بر اهمیت فعالیت های این دبیرخانه ادامه داد: روشن است که وظیفه نیروی انتظامی و دستگاه های مربوط در امر مبارزه با موادمخدر بسیار دشوار و خطیر است و به همین دلیل همه ادارات دولتی و عمومی باید این نیرو را در مبارزه با موادمخدر یاری کنند.باید کارگروهی برای انجام اقدامات فرهنگی و پیشبرد هرچه بهتر راهبرد اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر راه اندازی شود.

41 درصد از معتادان آذربایجان غربی بیکار هستند

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات پيشگیرانه در امر مبارزه با موادمخدر بيان داشت: پيشگيري و درمان مهم ترين مقوله هايي هستند که در این زمینه تأثيرگذار هستند.

سردار اصلانی تصریح کرد: بعضي از خانواده ها و افراد نسبت به ابزارهاي استعمال موادمخدر شناخت کافي ندارند و این وظیفه همه نهاد ها و دستگاه ها است که مردم، خانواده ها و نهادهاي دانشگاهي و آموزشي را از معضلات اعتياد آگاه کنند تا شاهد کاهش آسيب هاي اجتماعي از جمله اعتياد در بين جوانان باشيم.

از سویی نگاه به آمار معتادین نشان از نقش عواملی همچون بیکاری، عدم توجه و کنترل والدین، نبود امکانات و شیوه های تفریحی و فقر دارد و در آذربایجان غربی نیز ۴۱ درصد از معتادان استان بیکار هستند لذا نیاز است در جهت بهبود و پیشگیری اعتیاد‌ در استان تمهیداتی برای مرتفع سازی زمینه های وقوع‌ اعتیاد صورت گیرد لذا توجه ویژه برای حل بیکاری نیاز است و از سوئی باید خانواده ها نیز توجه و کنترل ویژه ای برای فرزندان داشته باشند و در جهت ایجاد محیط تفریحی برای شهروندان اقدامات موثری صورت گیرد تا این معضل در جامعه استانی برطرف شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید