11:49|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 10 دی 1397 - 12:04
کد خبر: 11036
باریش گزارش می‌دهد:

لزوم اهتمام جدی در تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان

تسریع در روند تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام در ارومیه از سوی مسئولان امر می‌تواند پاسخگوی مطالبات جدی مردم در حل معضل ترافیک شهری باشد که لازمه آن عزم و اهتمام جدی از سوی متولیان است.
لزوم اهتمام جدی در تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش، ترافیک از جمله معضلات اصلی در کلانشهرها به شمار می‌رود که مسئولان شهری برای رهایی از این چالش و تبعات آن در مدیریت شهری اقدام به ایجاد تقاطع های همسطح و یا غیر همسطح در نقاط مختلف شهر می‌کنند تا اندکی از بار ترافیک را در ساعت‌های اوج استفاده از وسایط نقلیه کاهش بدهند.
ارومیه گرچه چند سالی است که عنوان کلانشهر را با خود یدک می‌کشد اما بررسی زیرساخت‌های موجود و مقایسه آن با الزامات کلانشهر بودن بیانگر این مطلب است که هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب و تحقق این عنوان در عمل فاصله بسیار است.
خیز مطلوب شهرداری ارومیه برای حل معضل ترافیک شهری
البته شهرداری ارومیه به عنوان متولی اصلی مدیریت مسائل شهری تاکنون خیزهای مطلوبی برای دست‌یافتن به شهری پاک، ایده‌آل و مطلبق با استانداردهای روز برداشته است که از جمله آن می‌توان به اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی در راستای کاهش ترافیک اشاره کرد.
یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری ارومیه برای حل گوشه‌ای از معضل ترافیک شهری اجرای تقاطع‌های غیر همسطح از جمله تقاطع آذربایجان است که به سبب ترافیک شدیدی که در ورودی شهر ارومیه از سمت مهاباد وجود دارد به یکی از مطالبات جدی مردم از شهرداری تبدیل شده است.
محمد از مخاطبان باریش نیوز در رابطه با معضل ترافیک در شهر ارومیه گفته است که هر روز مجبور است از خیابان البرز به سمت کمربندی خاتم الانبیاء حرکت کند ولی ترافیک در مسیر ورودی شهر از سمت مهاباد به قدری سنگین است که همیشه برای رسیدن به محل کارش تاخیر دارد.
یکی دیگر از کاربران باریش که خود را صالح بیگی معرفی کرده است می‌گوید از زمانی که تقاطع غیرهمسطح نبوت افتتاح شده است دیگر در ترافیک سنگین شیخ تپه نمی‌ماند و مجبور نمی‌شود برای رفتن به منزل خود از این مسیر پرترافیک استفاده کند.
وی ادامه می‌دهد: مسئولان شهری کاش بتوانند برای ترافیک خیابان برق و ابتدای خیابان امام دو از سمت استادان نیز چاره‌ای بیندیشند چون در ساعت تعطیلی مدارس و هنگام عصر ترافیک شدیدی در این خیابان حاکم می‌شود به طوری که برخی اوقات بیشتر از 15 دقیقه در ترافیک می‌مانیم.
فروردین 98 تقاطع غیرهمسطح آذربایجان زیربار ترافیک می‌رود
محمد کاظم زوار، معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گویی با خبرنگار باریش در تشریح اظهار کرد: در حال حاضر 7 طرح عمرانی که شاخص‌ترین آنها، تقاطع غیر همسطح آذربایجان و کمربندی دوم ارومیه می باشد، با هدف کاهش ترافیک و روانسازی تردد شهری در حال اجرا است.
این مسئول به وجود مشکلات اقتصادی برای تکمیل طرح‌های عمرانی در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان که به دلیل مشکلات مالی پیمانکار تابستان امسال با توقف روبرو شد از اواسط شهریور ماه طی برگزاری جلسات هماهنگی بین پیمانکار و مسئولان شهری فعالیت عمرانی آن دوباره از سرگرفته شده است. 
زوار وعده داده است فاز دوم تقاطع غیرهمسطح آذربایجان از بلوار والفجر به سمت جاده مهاباد اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.
گرچه محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه پایان امسال را وعده افتتاح تقاطع غیرهمسطح آذربایجان اعلام کرده بود نبود نقدینگی و رکود را عامل اصلی کندی پیشرفت تقاطع غیرهمسطح آذربایجان برشمرده است.
ارومیه نیز مانند سایر شهرهای بزرگ کشور به سبب افزایش روند شهرنشینی و افزایش استفاده از وسیله نقلیه شخصی از پدیده نامبارک ترافیک شهری رنج می‌برد اما به نظر می‌رسد با توجه به مطالبه مردم از مسئولان شهری در حل ریشه‌ای معضل ترافیک متولیان امر نیز اهتمام جدی و عزم لازم برای اتمام به موقع پروژه‌های نیمه تمام عمرانی که در برطرف کردن این مشکل سهم بسزایی داشته باشد.   

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید