14:18|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 09 دی 1397 - 13:11
کد خبر: 11028
رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار شهرداری ارومیه:

سرمازدگی؛ علت اصلی توزیع میوه بی‌کیفیت در بازار

علت اصلی توزیع میوه‌های بی‌کیفیت از جمله انار و پرتقال در بازار ارومیه سرمازدگی عنوان شد.
سرمازدگی؛ علت اصلی توزیع میوه بی‌کیفیت در بازار

قاسم عزتی، رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار شهرداری ارومیه در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش، اظهار کرد: با بیان اینکه انارهای توزیع شده در سطح شهر از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند، تصریح کرد: امسال انارهای خریداری شده از استان‌های دیگر به دلیل سرمازدگی و عدم نگهداری درست در سردخانه‌ها کیفیت مناسبی نداشتند.
عزتی با اشاره به اینکه از ورود میوه‌ها با کیفیت پایین در میادین میوه و تره بار جلوگیری می‌شود، ادامه داد: افرادی که اقدام به خرید کرده‌اند به دلیل جلوگیری از توزیع آن در بازار میادین میوه، آن را در سطح شهر و در محل‌های نامعتبر عرضه میوه به فروش می‌رسانند.
این مسئول، همچنین به عرضه بی‌کیفیت پرتقال نیز در بازار ارومیه اشاره و خاطرنشان کرد: برخی افراد به سبب سودجویی انواع مختلف پرتقال را یکجا و به شیوه نادرست نگهداری می‌کنند که همین امر سبب سرمازدگی و یخ‌زدگی پرتقال‌ها شده است.
عزتی ادامه داد: پرتقال‌های بی‌کیفیت در مراکز نامعتبر عرضه میوه با قیمت‌های پایین‌تر به فروش می‌رسد و به همین دلیل توصیه می‌شود مردم از مراکز معتبر و میادین میوه و تره بار اقدام به خرید میوه کنند.
رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار شهرداری ارومیه در پایان اضافه کرد: با تعمهیدات و ذخیره‌سازی انجام شد انواع مختلف میوه از جمله پرتقال و گیوی در حال حاضر هیچ‌گونه کمبودی برای تأمین بازار میوه در سطح شهر وجود ندارد و ذخیره سازی‌های انجام شده تا فروردین ماه سال آینده می‌تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید