15:08|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 08 دی 1397 - 14:03
کد خبر: 11022
مدیرکل مدیریت ستاد بحران استان در گفت‌وگو با باریش:

برگزاری مانور زلزله در 3 هزار مدرسه آذربایجان غربی

برای تمامی دهیاران سطح استان به عنوان مدیر بحران در روستاها  دوره آموزشی مدیریت بحران در نظر گرفته و برگزار شده است، همچنین 8 آذر ماه سال جاری نیز مانور زلزله در سطح مدارس استان به بیش از 600 هزارو27 میلیون نفر دانش آموز در 3 هزار مدرسه آموزش داده و برگزار شده است. 
برگزاری مانور زلزله در 3 هزار مدرسه استان

امیرعباس جعفری در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش،اظهار کرد: وظیفه اصلی ستاد مدیریت بحران ایجاد یکپارچگی و هماهنگی در امر سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر امورات مدیریت بحران است.
وی افزود: در کنار دستگاه‌های شورای هماهنگی مدیریت بحران 14 کارگروه تخصصی وجود دارد که وظیفه خود را در زمان بحران انجام می‌دهند. 
جعفری ادامه داد: بعد از وقوع زلزله بم، دستگاه‌های مربوطه در زمینه مقاوم سازی و مقابله در برابر حوادث طبیعی پروژه‌های خوب و قابل توجهی در سطح کشور و استان آذربایجان غربی اجرا و ارائه دادند.
وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین پروژهای پیشگیری در برابر بلایای طبیعی مخصوصا زلزله، بحث مقاوم سازی تمامی واحدهای مسکونی در شهرها است که با نظارت بازرسان نظام مهندسی و شهرداری، و با صدور مجوز پروانه ساخت، مجاز انجام شده و با رعایت اصول مهندسی و استفاده از مصالح استاندارد ساخته می‌شود.
جعفری با اشاره به اینکه در سال 97 بیش از 68 درصد واحدهای مسکونی روستایی تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته‌اند افزود: در بخش ساخت وسازهای روستایی نیز بنیاد مسکن اقدامات خوب و قابل توجهی انجام داده و لازم به ذکر است در طول 10 سال گذشته، 70 هزار واحد مسکونی مقام سازی شده است. 
مدیرکل مدیریت بحران خاطر نشان کرد: دستگاه‌های مربوطه در طول 4 سال گذشته  به بیش از 400 نفر از مدیران مربوطه دوره آموزشی در نظر گرفته و برگزار کردند که در نظر داریم در اسفند ماه سال جاری نیز یک دوره آموزشی بازآموزی برگزار کنیم.
جعفری در پایان ادامه داد: برای تمامی دهیاران سطح استان به عنوان مدیر بحران در روستاها  دوره آموزشی مدیریت بحران در نظر گرفته و برگزار شده است همچنین 8 آذر ماه سال جاری نیز مانور زلزله در سطح مدارس استان به بیش از 600 هزارو27 میلیون نفر دانش آموز در 3 هزار مدرسه آموزش داده و برگزار شده است. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید