10:10|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 08 دی 1397 - 13:53
کد خبر: 11021
نماینده مردم ارومیه در مجلس در گفت‌و‌گو با باریش مطرح کرد:

کاهش مسافت ارومیه_تبریز به کمتر از یک ساعت، با قطار پر سرعت بین‌شهری

با راه‌اندازی قطار پرسرعت بین شهری ارومیه_تبریز مسافت و فاصله زمانی بین این دو شهر به کمتر از یک ساعت می‌رسد.
کاهش مسافت ارومیه_تبریز به کمتر از یک ساعت، با قطار پر سرعت بین‌شهری

سیدهادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با سرویس سیاسی باریش، با اشاره به تاثیر مثبت راه اندازی قطار پر سرعت ارومیه به تبریز در توسعه و رونق همه جانبه استان و شهر ارومیه، اظهار کرد: با راه‌اندازی قطار پرسرعت ارومیه به تبریز مسافت و فاصله زمانی فعلی این دو شهر به کمتر از یک ساعت تقلیل می‌یابد.
وی با بیان اینکه راه اندازی قطار پرسرعت ارومیه به تبریز می تواند در کاهش تعداد تلفات جاده‌ای نقش موثری داشته باشد، در ادامه ذکر آثار مثبت راه‌اندازی قطار پرسرعت ارومیه به تبریز به کاهش مصرف سوخت با توجه به تعدد سفرها بین استان‌های آذربایجان غربی و شرقی اشاره کرد.
راه‌اندازی قطار پرسرعت بین شهری شاخص‌های توسعه استان را ارتقاء می‌بخشد
این نماینده افزود: قطار پرسرعت می‌تواند بیش از 5 میلیون نفر ساکن حاشیه دریاچه ارومیه را تحت پوشش قرار دهد و تسریع در روند سفرهای استانی در این منطقه بدون شک آثار مثبتی بر ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای استان خواهد داشت.
بهادری با تصریح اینکه به صورت جدی پیگیر راه اندازی سریع و شروع عملیات اجرایی این پروژه از سوی مسئولان و وزاتخانه‌های مرتبط است، یادآور شد: این طرح فعلا در مرحله توجیح قرار دارد البته مصوبه وزارتخانه گرفته شده و طرح به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به کمبود بودجه رکود اقتصادی در کشور سعی دارند پروژه‌های کلان را آغاز نکنند ولی اگر بتوانیم رأی کمیسیون مربوطه برای جذب بودجه را بگیریم این طرح برای مرحله مطالعاتی و اجرا می‌رسد.
 بهره‌برداری از تونل ارومیه به تبریز تا سال آینده
وی تصریح کرد: قطار پرسرعت در حال حاضر از سمت تبریز در شهرهای میانه و بستان آباد در حال اجرا است که با اتصال ارومیه به تبریز از طریق قطار پرسرعت پیگیر اتصال آن به استانهای دیگر خواهیم بود. 
بهادری در پایان با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه تونل ارومیه به تبریز با بیان اینکه این پروژه علیرغم وجود مشکلات مالی بدون وقفه در حال اجرا بوده و از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است، طول اجرای این پروژه را 2 هزارمتر اعلام کرد که تا کنون از سمت ارومیه 300 متر آن حفاری شده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این طرح از سمت پروژه نیز در حال اجرا است و هم اینک عملیات اجرایی آن تا دهانه تونل انجام شده و ولی حفاری تونل آغاز نشده است به وجود مشکلات در رابطه با تامین منابع مالی اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت عدم بروز مشکلات برای تامین بودجه‌های لازم تونل ارومیه به تبریز سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید