12:32|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 06 دی 1397 - 11:55
کد خبر: 11010
به گزارش باریش‌نیوز؛

گرانی، حضور لبنیات در سفره مردم را کمرنگ کرد/چه کسی پاسخگوی گرانی لبنیات است؟

بخش عظیمی از جامعه ما که قدرت خرید پایینی دارند با افزایش بی‌رویه قیمت شیر و لبنیات ممکن است این مواد غذایی را از سبد غذایی‌شان حذف کنند.
گرانی، حضور لبنیات در سفره مردم را کمرنگ کرد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز؛ گرانی واژه تکراری این روزهای مردم ایران است و تمام کالاها کم و بیش مبتلا به این درد بی درمان و مردم کش شده اند. گرانی چند ماه اخیر که مردم را به شدت تحت فشار قرار داده است و به خصوص برای اقشار کم‌درآمد جامعه گذران زندگی را سخت و پراز مشقت کرده است به طوری که حتی میزان امید به زندگی نیز نزد مردم به شدت کاهش یافته است. اما گرانی لبنیات طی ماه‌های اخیر که به صورت چندباره دچار افزایش قیمت شده صدای گلایه‌مندی و شکایت بسیاری از مردم را درآورده است. مخاطبان باریش نیوز طی پیام‌های ارسالی خود درباره گرانی لبنیات نوشته‌اند:

مخاطبی با اشاره به گرانی لبنیات به ویژه ماست این گونه نوشته است: گران شدن بی رویه لبنیات سبب شده خیلی از مردم از خوردن همین لبنیات هم محروم شوند. چرا کسی رسیدگی نمیکنه؟ چرا ماست دبه‌ایی ۲کیلویی باید ۱۰هزار تومان قیمتش باشه وبدتر از آن شیر، کیلویی 2500 شده است.

مرد جوانی نیز نوشته است: حرفی نمانده، چون نمیدونیم ازگرونی چی حرف بزنیم؟ گوشت که نمیشه خورد، لبنیات که نمیشه خورد، مرغم که پرکشیدرفت. دیگه تخم مرغم نمیشه خورد. خواهشامسولین به مابگن چی بخوریم؟ باماهی ۴۵هزاریارانه میشه چکارکرد؟ماهنوزنمیدونیم چی بخوریم که ارزان باشه.

خانمی نیز در پیام خود با گلایه از قیمت‌های متغیر لبنیات نوشته است: دولت هر ماه واسه لبنيات يک قيمتي میده. شیر را کیلویی 1500تومان از دامداران گرفته می‌شود. ازاين طرف قيمت کنسانتره 61000 هزارتومان شده وقيمت سبوس 60000 هزار حالا اين دامدار بدبخت چجوري خرج خانواده را در اين وضعيت اقتصادي بچرخونه؟ کسي از مسئولين نيست به درد اين دامداران برسه.

یکی از شهروندان نیز با اشاره به گرانی و کم بودن درآمد اینگونه نوشته است: سلام خسته نباشید با این وضعیت گرانی چی میتونیم بخریم؟ با این وضعیت حقوق، من خودم بچم عمل شده شیمی درمانی وهزارمصیبت دیگه دارم که نیاز به پروتئین و لبنیات داره. اما نه میتوانیم شیر بخریم، نه مرغ و نه تخم مرغ پس چیکارکنیم؟

محتوای بسیاری از پیامها آکنده از درد و رنج مردمی است که زیر فشار اقتصادی و افزایش قیمت‌ها از تهیه اساسی‌ترین اقلام زندگی همچون لبنیات عاجز و درمانده هستند. امروز اگر یک خانواده 4 نفره بخواهد برای صبحانه خود تنها نان و پنیر خالی فراهم کند باید نزدیک به 8 الی 10 هزار تومان هزینه کند. در حالی که برخی از افراد همچون کارگران فصلی حتی درآمد روزانه‌شان نیز به 10 هزار تومان نمی‌رسد و برخی از کارمندان دولتی با حقوق‌های معوقه و بدهی‌های سربه فلک کشیده در کنار گرانی‌های طاقت‌فرسا از گذراندن زندگی عاجز و درمانده شده‌اند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید