06:16|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 06 دی 1397 - 09:35
کد خبر: 11007
مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

توقف ثبت نام و اعزام به حج عمره/1700 نیروی انسانی به عنوان کارگزار با حج و زیارت همکاری دارند

در حال حاضر ثبت نام و اعزام به حج عمره امکان پذیر نیست همچنین نزدیک به 6 میلیون نفر در نوبت اعزام به حج عمره قرار دارند که در صورت برقراری و از سر گیری اعزام به حج عمره اولویت با این افراد است.
توقف ثبت نام و اعزام به حج عمره

محمدرضا ندیری در گفت‌وگو با سرویس فرهنگی باریش، اظهار کرد: در سال جاری2 هزارو 845 نفر زائر در قالب 21 کاروان به حج تمتع اعزام شدند که این تعداد نسبت به سال گذشته از 18 کاروان به 21 کاروان افزایش یافته است.
وی به اعزام 104 نفر عوامل اجرایی به همراه کاروان‌های حج تمتع اشاره کرد و ادامه داد: در حج سال جاری 3مدیریت هتل در مکه و 2 مدیریت هتل  در مدینه بر عهده کارگزاران آذربایجان غربی بود که 28 نفر نیز به عنوان عوامل اجرای در این هتل‌ها فعالیت داشتند که این تعداد برای اولین بار در  حج 97 به آذربایجان غربی اختصاص داشت.
ندیری در خصوص جذب عوامل و کارگزار جهت مدیریت کاروان‌های حج و عتبات اشاره کرد و ادامه داد: در دوره‌ای که برای جذب مدیران عتبات عالیات و حج  برگزار شد سعی کرده‌ایم از افراد تحصیل کرده و دانشگاهی انتخاب کنیم که در جهت هدایت و راهنمایی زائران افراد فرهنگی بتوانند ارتباط خوبی با زائران برقرار کنند. 
مدیرکل حج و زیارت به کنسل شدن پروازهای عتبات عالیات به دلیل افزایش هزینه‌ها اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری با توجه به افزایش قیمت ارز، و افزایش دو برابری هزینه‌ها،  7هزارو 500 زائر به عتبات عالیات اعزام شدند.
وی عنوان کرد: در همایش پیاده روی اربعین سال جاری، سازمان حج و زیارت  18 هزارو 100 ویزا برای زائران استانی اقدام به اخذ ویزا نمود و در کنار آن برای کمک به موکب‌های مرز مهران نیز اقدام و خدماتی ارائه داده است.
وی به دوره‌های آموزشی حجاج نیز اشاره وخاطر نشان کرد: دورهای آموزشی در 10 جلسه برای حجاج مدینه قبل و در 12 جلسه برای زائران مدینه بعد ارائه می‌شود.
ندیری ادامه داد: 1700 نیروی انسانی به عنوان کارگزار و عوامل با حج و زیارت سابقه همکاری دارند که این تعداد از اقشار مختلف مردم هستند ولازم به ذکر است در حال حاضر 900 نفر از این نیروها به صورت فعال با سازمان حج و زیارت همکاری و فعالیت دارند.
ندیری به ثبت نام و اعزام زائران به عتبات عالیات اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون اعزام هوایی برای متقاضیان عتبات عالیات برقرار نیست که در حال پیگیری این موضوع و  مشارکت با آذربایجان شرقی جهت اعزام زائران به عتبات عالیات از طریق مرز هوایی  تا پایان سال جاری هستیم.
 وی تصریح کرد: برای اعزام متقاضیان از طریق مسیر زمینی براساس کیفیت و موقعیت هتل بین یک میلیون و 700 هزار تومان تا دو میلیون تومان متغییراست.
مدیرکل سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مراسم حج تمتع سال آینده  برگزار خواهد شد ادامه داد: در حال حاضر ثبت نام و اعزام به حج عمره امکان پذیر نیست همچنین نزدیک به 6 میلیون نفر در کل کشور در نوبت اعزام به حج عمره قرار دارند که در صورت برقراری و از سر گیری اعزام به حج عمره اولویت با این افراد است.
ندیری در ادامه با تأکید بر اینکه متقاضیان عتبات عالیات جهت ثبت نام حتما از طریق دفاتر مجاز اقدام کنند، اضافه کرد: 14 دفتر مجاز در ارومیه و 36 دفتر مجاز در کل استان موجود است و ثبت نام کنندگان می‌توانند در صورت ثبت نام جهت اعزام به عتبات عالیات به دفاتر مجاز اقدام کنند و از خدمات سازمان حج و زیارت استفاده کنند.
وی در آخر از متقاضیان حج در خواست کرد جهت به روز رسانی اطلاعات خود به مراکز مجاز رجوع کرده و اطلاعات ثبت نام و شرکت در مراسم حج را به روز رسانی کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید