05:52|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 05 دی 1397 - 12:14
کد خبر: 11002
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

استانی‌شدن انتخابات زمینه‌ساز ورود افراد متخصص و کلان‌نگر به مجلس می‌شود

استانی‌شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌تواند زمینه را برای ورود افراد متخصص که نگاه کلان به موضوعات و چالش‌های توسعه و پیشرفت استانها دارد، فراهم کند.
استانی‌شدن انتخابات زمینه‌ساز ورود افراد متخصص و کلانگر به مجلس می‌شود

حجت‌الاسلام جواد مجتهد شبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با سرویس سیاسی باریش، با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس معتقد است که این طرح نیز مانند طرح‌ها و لوایح دیگر می‌تواند معایب و محاسن خاص خود را داشته باشد که باید روی آنها کار شود.
وی ادامه داد: یکی از محاسن این طرح این است که وقتی نمایندگان به صورت استانی انتخاب شوند نسبت به مسائل و موضوعات حوزه‌های انتخابیه خود کلان‌نگر می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه استانی شدن انتخابات از بخشی نگر شدن نمایندگان مجلس به موضوعات جلوگیری می‌کند، معتقد است که انتخاب شدن افراد خبره و متخصص از دیگر مزایای طرح استانی شدن انتخابات مجلس است که باعث می‌شود افراد با تخصص‌های بیشتر وارد مجلس شوند.
شبستری خاطرنشان کرد: رشد و توسعه همه‌جانبه استان، به وجود آمدن انسجام و وحدت میان مسئولان و مدیران استانی می‌تواند در سایه استانی شدن انتخابات مجلس نمود و جلوه بیشتری پیدا کند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: وقتی نماینده مجلس از شهر یا بخشی انتخاب می شود ارتباط آن با مردم به سبب شناخت قبلی که به خاطر تولد و یا قدمت سکونت در حوزه انتخابیه دارد، تنگاتنگ‌تر و عمیق‌تر است ولی چنانچه انتخابات استانی برگزار شود به طبع دسترسی مردم به نمایندگان اندکی مشکل‌تر می‌شود و همین موضوع شاید باعث ایجاد فاصله بین مردم و نمایندگان خود شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید