09:45|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 01 دی 1397 - 11:07
کد خبر: 10965
مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

توزیع روازنه 15 تن مرغ منجمد در استان/ افزایش قیمت تولید دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ است

بالارفتن قیمت نهایی تولید در روزهای اخیر باعث افزایش قیمت مرغ در بازار شده است
افزایش قیمت تولید دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ است

اسمعیل کریم زاده، مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش، با اعلام این خبر گفت: محدودیتی برای عرضه توزیع گوشت قرمز و مرغ منجمد در بازار وجود ندارد.
وی با بیان اینکه عرضه مرغ منجمد روزانه به میزان 15 تن در سطح استان انجام می‌شود، محل عرضه فرآورده‌های منجمد پروتئینی را بازارهای متمرکز عرضه گوشت و مرغ، فروشگاه‌های تعاونی مصرف اعلام کرد و توضیح داد: در ارومیه مرغ منجمد در فروشگاه‌های پروتئین خیابان‌های ولیعصر، برق و مغازه‌های جنب مسجد اعظم بدون محدودیت عرضه می‌شود.
عرضه 1124 تن گوشت منجمد در سه ماهه اخیر در استان
این مسئول، همچنین به توزیع گوشت قرمز جهت تنظیم بازار و دسترسی آسان مردم به فرآورده‌های دامی اشاره کرد و با اعلام اینکه در حال حاضر 104 تن ذخیره گوشت قرمز داریم، افزود: در سه ماه اخیر نزدیک به 1124 تن گوشت منجمد قرمز گوساله با مبلغ 290 هزار ریال عرضه شده است.
کریم‌زاده با بیان این مطلب که گوشت گرم با قیمت 380 هزار ریال در بازار عرضه می شود، ادامه داد: 144 تن گوشت گرم گوسفندی و 20 تن گوشت منجمد گوسفندی برای تنظیم بازار در سه ماهه اخیر توزیع شده است.
وی با بیان اینکه محدودیتی برای عرضه گوشت قرمز منجمد در استان وجود ندارد، طرح توزیع گوشت مرغ و گوشت قرمز منجمد تا پایان سال به طور مرتب برگزار می‌شود، علت اصلی افزایش قیمت مرغ را افزایش قیمت نهایی تولید عنوان کرد.
 مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، افزایش قیمت نهاده‌های دامی، کرایه‌های حمل و نقل و افزایش قیمت جوجه یکروزه را عامل اصلی در افزایش قیمت تمام شده مرغ در بازار عنوان کرد و گفت: قیمت مرغ در بازار امروز بین 105 هزار تا 120 هزار ریال عرضه می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید