09:27|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آذر 1397 - 14:34
کد خبر: 10948
روانشناس اجتماعی در گفت‌و‌گو با باریش عنوان کرد:

کاهش آسیب‌های اجتماعی در گروی آموزش مهارت‌های مداخله در بحران است

عدم پایبندی به هنجارهای اجتماعی سبب بروز رفتارهای پرخطر در جامعه می‌شود اما فراگیر شدن آمورش مهارت‌های مداخله در بحران به صورت عمومی در جامعه می‌تواند خطرات و آسیب‌های رفتارهای پرخطر را کاهش دهد.
کاهش آسیب‌های اجتماعی در گروی آموزش مهارت‌های مداخله در بحران است

سعید اسدنیا، روانشناس اجتماعی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش، با تاکید بر ضرورت فراگیر شدن آموزش‌های عمومی مهارت‌های مداخله در بحران برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از آسیب‌های اجتماعی از جمله اقدام به خودکشی ضریب سرایت اجتماعی بالایی دارند، مهارت‌های مداخله در بحران باید به صورت عمومی به افراد و خانواده‌ها آموزش داده شود.
وی خاطرنشان کرد: عوامل زیاد اجتماعی و اقتصادی می‌تواند گرایش افراد در اقدام به خودکشی در جامعه را افزایش دهد و از همین رو باید زمینه‌های بروز چنین رفتارهایی در جامعه کاهش پیدا کند.
اسدنیا ادامه داد: دولت می‌تواند با برگزاری طرح‌های آموزشی ملی در سطح استان‌ها در میان قشرهای پرخطر و آسیب‌پذیر با به‌کارگیری کارشناسان مجرب و متعهد اقدام به غربالگری کرده و در صورتی که میان افراد نشانه‌های خودکشی دیده شد باید تحت درمان قرار گیرند.
استاد دانشگاه‌های ارومیه در ادامه با ارائه راهکارهای پیشگری از آسیب‌های اجتماعی، معتقد است که رسانه‌ای کردن برخی از آسیب‌های اجتماعی مانند خودکشی، بروز چنین رفتارهایی را در جامعه افزایش می‌دهد.
وی تصریح کرد: مهمترین گام در پیشگری از آسیب‌های اجتماعی مانند خودکشی شناخت نشانه‌های اقدام به خودکشی در فرد است.
این روانشناس اجتماعی، با تاکید بر اینکه باید نشانه های بروز رفتارهای پرخطر اجتماعی جدی گرفته شود، به ضرورت آموزش مهارت های مداخله در بحران اشاره کرد و افزود: هدف از مداخله در بحران خروج سریع شخص از وضعیت پرخطر است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید