16:04|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 آذر 1397 - 10:26
کد خبر: 10944
مدیر پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش مطرح کرد:

شرکت‌های فناور با چالش کمبود منابع مالی روبرو هستند

کمبود میزان دسترسی به منابع مالی از چالش‌های اصلی شرکت‌های فناور است که البته بیشتر شرکت‌های تولیدی در بخش خصوصی با این مشکل روبرو هستند.
شرکت‌های فناور با چالش کمبود منابع مالی روبرو هستند

حسن حیدری، مدیر پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش، با بیان اینکه میزان سپرده ای که بانک‌های استان جذب می‌کنند در مقابل تسهیلاتی که ارائه می‌دهند زیاد است، کمبود دسترسی شرکت‌های فناور و تولیدی به منابع مالی را مهم‌ترین مشکل فعالیت این شرکت‌ها عنوان کرد.
وی ادامه داد: عدم ارائه کافی تسهیلات و منابع مالی به شرکت‌های تولیدی می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری در پی داشته باشد و منجر به فلج شدن یک بخش اقتصادی شود.
حیدری یادآور شد: واحدهایی که در حوزه تولید علم و فناوری فعالیت دارند در مقایسه با واحدهای تولیدی سنتی علاوه بر ریسک بازار با موضوع خطرپذیری تکنولوژی هم روبرو هستند و ممکن است تولید علم و یا تکنولوژی واحد تولیدی به شکست منجر شود.
قوانین حمایتی از شرکت‌های پارکی به درستی اجرا شوند
مدیر پارک علم و فناوری آذربایجان غربی همچنین به نبود نهادها و بنیادهای خاص برای حمایت از تولیدات شرکت‌های فناور و استارت آپ‌ها در استان اشاره کرد و افزود: متغییر بودن سیاست‌های دولت از دیگر مشکلات شرکت‌های فناور است و برای نمونه می‌توان به عوارض خروج از کشور اشاره داشت.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود شرکت‌ها برای توسعه فعالیت تولیدی خود مجبور به دور زدن تحریم‌ها از طریق ایجاد روابط تجاری در خارج از کشور هستند، اما هزینه‌های عوارض خروج از کشور برای شرکت‌هایی که همیشه در حال تردد به کشورهای خارجی هستند برای آنها توجیه اقتصادی ندارد.
حیدری، خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات جدی نخبگان آذربایجان غربی در سفر اخیر رئیس جمهور به این استان تغییر و بازنگری در قانون دریافت عوارض خرج از کشور بود.
مدیر پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، با بیان اینکه اجرای دست و پاشکسته قوانین از چالش‌های دیگر شرکت‌های پارکی است، و افزود: طبق قانون شرکت‌های پارکی از حقوق و عوارض کمرگی معاف هستند اما این قانون در عمل به مرحله اجرا نمی‌رسد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید