05:48|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 26 آذر 1397 - 12:08
کد خبر: 10936
مدیر بازرسی اصناف آذربایجان‌غربی در گفت‌گو باریش:

143 فقره تخلف در بازار شب یلدا ثبت شده است

در بازرسی و کنترل قیمت بازار اقلام مربوط به شب یلدا در آذربایجان غربی تاکنون 143 فقره پرونده تخلف ثبت شده است.
143 فقره تخلف در بازار شب یلدا ثبت شده است

کرم حقدوست، مدیر بازرسی اصناف آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اقتصادی باریش، با اعلام این خبر گفت: در راستای کنترل بازار در آستانه شب یلدا و جلوگیری از سوءاستفاده برخی‌ها برای گرانفروشی 80 اکیپ بازرسی بازار را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: از هفته گذشته که بازرسی های بازار شب یلدا آغاز شده تا امروز 2538 مورد بازرسی در سطح شهر انجام شده است که از این تعداد 143 فقره پرونده تخلف ثبت شده و برای صدور حکم به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.
حقدوست همچنین به بازرسی‌های اقلام میوه و مرکبات شب یلدا نیز اشاره کرد و افزود: در مورد عرضه میوه و مرکبات شب یلدا 238 مورد بازرسی انجام شده است و از این تعداد 35 فقره تخلف به ثبت رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه قیمت اقلام مختلف آجیل، میوه، خشکبار و ملزومات شب یلدا از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قیمت گذاری شده خاطرنشان کرد: به خاطر اینکه بخشی از هندوانه مصرفی استان از استانهای جنوبی کشور وارد می‌شود، به تبع هزینه حمل و نقل بر قیمت تمام شده تاثیرگذار خواهد بود به طوری که حداکثر قیمت روز عمده فروشی هندوانه سفید، 3500 تومان است.
مدیر بازرسی اصناف آذربایجان غربی، تاکید کرد: قیمت فعلی هندوانه سفید بیشتر به دلیل نوبرانه بودن و بالابودن هزینه حمل و نقل است که انتطار می‌رود در روزهای گذشته با توجه به افزایش عرضه آن در بازار قیمت آن متعادل‌تر شده و کاهش یابد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید