15:16|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 24 آذر 1397 - 14:24
کد خبر: 10924
یادداشت:

نانی از تنور خانه مطبوعات آذربایجان غربی برای اهالی رسانه گرم نمی‌شود

خانه مطبوعات آذربایجان غربی یکسال است که چنان به خواب عمیق زمستانی رفته که بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها نانی از تنورش برای اهالی مطبوعات و رسانه این استان گرم شود.
نانی از تنور خانه مطبوعات آذربایجان غربی برای  رسانه گرم نمی‌شود

به گزارش سرویس فرهنگی باریش، بر هیچ کس پوشیده نیست که در فضای رسانه‌ای امروز، مطبوعات و رسانه‌های جمعی در عرصه مکتوب و یا مجازی از ارکان اصلی پیشرفت و توسعه کشورها محسوب می‌شوند.
اما فضای رسانه‌ای در آذربایجان غربی هوای دیگری دارد و این را می‌شود خیلی راحت از جلساتی که فقط نور از چشمی‌های دعوت می‌شوند برای آفرین گفتن به عملکرد دستگاه‌ها متوجه شد.
خانه مطبوعات آذربایجان غربی هم یک سال بیشتر است که در خواب عمیق زمستانی است رفته و هنوز هم خیال بیدار شدن را ندارد.
حمایت از خبرنگاران و فعلان رسانه‌ای در هر حوزه‌ای که باشد در آذربایجان غربی مفهوم غریبی است. با اینکه برخی از خبرنگاران موی خود را در فضای رسانه‌ای استان سفید کرده‌اند و سابقه‌ای بیش از دو دهه در عرصه حرفه‌ای مطبوعات مکتوب و مجازی استان دارند، هنوز هم حمایت جدی نمی‌شوند چه برسد به خبرنگارانی که تازه از گرد راه رسیده‌اند.
برخورداری از بیمه تامین اجتماعی، مسکن و نبود امنیت شغلی تنها گوشه‌ای کوچک از صدها مشکل فعالان رسانه‌ها در آذربایجان غربی است که هنوز از سوی متولیان این امر به خصوص مسئولان خانه مطبوعات استان مغفول مانده است.
اما پر واضح است که رسانه پویا، فعال و خلاق است که می‌تواند مسیر توسعه جامعه ای را هموار کند، اگر مسیر رسانه‌ها برای حرکت در جامعه هموار نباشد بدون شک توسعه ای انجام نمی گیرد و اگر هم باشد توسعه‌ی کجدار و مریض خواهد بود.
به نظر می‌رسد خانه مطبوعات آذربایجان غربی که متولی اصلی فعالیت‌های خبرنگاران و رسانه ها در استان است در یکسال اخیر به جای پیشرفت در حوزه رسیدگی به مطالبات این قشر پسرفت خوبی داشته شاید آقایان متولی و مسئولان کارهای مهم تری از رسیدگی به مطالبات رسانه و خبرنگاران دارند و دغدغه هایشان در شغل‌ای دوم بیشتر است.

لازم به توضیح است خانه مطبوعات آذربایجان غربی در حال حاضر چوب لای چرخ رسانه‌های موفق استان می‌گذارد!

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید