12:59|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 24 آذر 1397 - 12:06
کد خبر: 10922
یادداشت:

آموزش بدون پرورش را متوقف کنید!

آموزش و پرورش فرآیند هدایت و جهت دهی عمدی تجارب انسانی و فعالیتی مداوم و جامع برای رشد و تکامل انسان، غنای فرهنگ و تعالی جامعه می باشد. کودکی که لوح ضمیرش خالی از هر گونه معیاری است نیاز به آموزش و پرورش باهم دارد.
آموزش بدون پرورش را متوقف کنید!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، مدرسه همان جایی که سال‌ها گفتند و شنیدیم که خانه دوم ماست و نیمی از 12 سال عمرمان در مدرسه سپری می‌شود. ولی بایستی دانست که مدرسه تنها یک مکان نیست بلکه به حقیقت همانند خانه، محیطی برای رشد و آموختن است ولی نه آموزش صرف بلکه آموزشی توام با پرورش می‌باشد. معلمین، معاونین و مدیر مدرسه یکی از شاخص‌های مهم و حیاتی هستند که در محیط مدرسه دانش‌آموز را آموزش و پرورش می‌دهند.
آموزش و پرورش فرآیند هدایت و جهت دهی عمدی تجارب انسانی و فعالیتی مداوم و جامع برای رشد و تکامل انسان، غنای فرهنگ و تعالی جامعه می باشد. کودکی که لوح ضمیرش خالی از هر گونه معیاری است نیاز به آموزش و پرورش باهم دارد تا به تعالی مورد نظر رسیده زیرا همین شخص روزی عهده دار هدایت جامعه خواهد بود همین توجه به مسئله آموزش و پرورش را خطیر می کند.
درکنار مدارس دولتی در کشورمان، مدارس غیر انتفاعی نیز ایجاد شده که این مدارس برای پاسخگویی به کمبود مدارس و تسهیل امر آموزش برای دانش آموزان بسیار موثر می باشد، اما گاه انتقاداتی به مدارس غیر انتفاعی وارد می شود که مهم ترین آن ها را نبود پرورش در کنار آموزش در برخی مدارس غیر انتفاعی می توان قلمداد نمود.
بسیاری علت بروز این معضل را در تفکر برخی خانواده ها می دانند.
والدینی که به سبب پرداخت هزینه تصور می کنند باید فرزندشان از آزادی عمل بی قید وشرط بهره مند شوند، وبرای همین منظور نیز از مدیر و معلمان می خواهند که دانش آموز را کاملا ازاد رها کنند و از محدود سازی و امر پرورش که از ارکان مهم مدرسه است خودداری نمایند.
در بسیاری از موارد این طرز تفکر نارضایتی معلمان مدارس غیر انتفاعی را در پی دارد که از عدم حفظ احترامشان توسط دانش آموزان سخن می گویند و در همین جاست که آموزش و پرورش از یکدیگر جدا می‌شوند و همین جدایی منجر به فاجعه‌ای عظیم می‌شود که تبعات آن سالیان متمادی کشور را با خود درگیر می‌کند. زیرا به هیچ‌وجه نبایستی از پرورش که یکی از مولفه‌های اساسی و حیاتی در نظام آموزشی است غفلت ورزید. دانش‌آموزان تنها برای گذران وقت و عمر راهی مدرسه نمی‌شوند بلکه برای آموزش و پرورش سالیان طولانی عمر خود را در این مکان صرف می‌کنند تا به عنوان یک انسان و  آینده ساز تعلیم ببینند.
بدیهی است برای بهبود این مشکل باید خانواده هایی که چنین تصوری دارند تجدید نظر نموده و از سوی نظام آموزش نیز به این مشکلات توجه توام شود زیرا این دانش آموزان همان آینده سازان کشور هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید