03:12|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 22 آذر 1397 - 12:01
کد خبر: 10912
در پی گرانی پوشاک و شیرخشک:

امسال؛ برادرم و همسرش تصمیم گرفتند بچه‌دار نشوند

امسال قیمت پوشاک، شیرخشک، شیشه‌شیر و تمام اقلامی که برای یک نوزاد و کودک نیاز است به صورت سرسام‌آوری افزایش یافته است به طوری که یک بسته پوشاک‌بچه گاها تا ۳ برابر افزایش قیمت داشته است.
امسال؛ برادرم و همسرش تصمیم گرفتند بچه‌دار نشوند

امسال قیمت پوشاک، شیرخشک، شیشه‌شیر و تمام  اقلامی که برای یک نوزاد و کودک نیاز است به صورت سرسام‌آوری افزایش یافته است به طوری که یک بسته پوشاک‌بچه گاها تا ۳ برابر افزایش قیمت داشته است. همین موضوع بسیاری را از بچه‌دار شدن منصرف کرده و افرادی که به تازگی بچه‌دار شده‌اند نیز دچار مشکل شده‌اند.
از مخاطبان باریش‌نیوز خواستیم از مشکلات خود در تهیه لوازم مورد نیاز نوزادان خود بگویند. مجموعه پاسخ‌هایی که به دست ما رسیده حاکی از آن است که قیمت پوشاک، شیرخشک، شیشه‌شیر و حتی پستونک با افزایش سرسام‌آوری روبه رو بوده است. و بسیاری در پیام‌های خود نوشته‌اند نمی‌توانند از عهده تامین مخارج کودک برآیند.

این روزها بالا‌رفتن قیمت ارز، سبب افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم شده، در این میان قیمت پوشک بچه، شیشه شیر، شیر خشک و حتی پستانک نیز به‌طور ملموس و قابل‌توجهی افزایش‌یافته است به طوری که این افزایش قیمت‌ها گاهاً به 2 یا 3 هزار تومان ختم نمی‌شود و به‌ راحتی می‌توان گفت در برخی موارد افزایش قیمت به‌ویژه در پوشک بچه 50درصد اتفاق افتاده است.

هر چند این افزایش قیمت در تمام اقلام مربوط به نوزادان بوده اما به گفته والدین، پوشک بیشترین افزایش مبلغ را داشته به‌طوری‌ که پوشک از 23 هزار تومان به‌تدریج به قیمت 46 هزار تومان رسیده است، از سویی هرچه کودک بزرگ‌تر باشد افزایش قیمت اقلام مورد نیاز آن نیز بیشتر  بوده است.
مخاطبی نوشته است: همه اقلام مربوط به نوزادان افزایش قیمت داشته، شیشه شیری که قبلاً به قیمت 12 هزار تومان فروخته می‌شد الآن 18 هزار تومان شده، پوشک نیز در میان اقلام نوزادان، پوشک خارجی حتی تا 30 هزار تومان نیز افزایش قیمت داشته است.

مرد جوانی در پیام ارسالی خود به باریش‌نیوز نوشته است: پوشک ایرانی مختص نوزادان یک‌ماهه که داخلش تنها 20 عدد پوشک وجود دارد، به قیمت 15هزار تومان به فروش می‌رسد. هر میزان وزن کودک بالاتر رود، قیمت نیز بیشتر می‌شود.

مریم رسولی نوشته است: پستانک قبلاً به مبلغ 5 هزار تومان فروخته می‌شد ولی ظرف این سه ماه اخیر قیمت پستانک 2 برابر شده و باقیمت 10 هزار تومان فروخته می‌شود، قیمت شیشه شیر نیز از 18 هزار تومان به 25 هزار تومان رسیده است. شیر خشک را تا همین 3 ماه اخیر باقیمت20 هزار تومان خریداری می‌کردیم اما در این 3 ماهه اخیر قیمت‌ها مدام در حال نوسان بودند و امروز قیمت شیر خشک به 25 هزار تومان رسیده است.

خانم رسولی نیز صاحب ۲ فرزند است اینگونه نوشته است: من و همسرم کارمند هستیم و با این‌ وجود خریداری پوشک و شیر خشک با این قیمت‌ها برایمان دشوار است، نمی‌دانم افرادی که درآمد پایینی دارند با این شرایط چه می‌کنند.

مرد جوانی نوشته است : سرلاکی که باقیمت 9 هزار تومان خریداری می‌کردم الآن 15 هزار تومان شده، پوشک ایرانی را قبلاً 24 می‌خریدیم الآن 42  شده است.

مرد جوان که خود را ذوالفقاری معرفی کرده نوشته است: تقریباً در هفته اگر یک‌ بسته پوشک بخرم در یک ماه باید تنها برای پوشک ماهی 168 هزار تومان پول بپردازم، حالا در کنار این مبلغ ماهی یک شیر خشک هم خریداری شود 98 هزار تومان هم برای شیر باید پرداخت شود و تأمین این مبلغ برایم بسیار دشوار است.

یک متصدی داروخانه در پیامی به باریش‌نیوز نوشته است: گاهی در داروخانه تصاویری و صحنه‌هایی می‌بینیم که برایمان تلخ است، همین چند روز پیش خانمی برای خرید شیر خشک به داروخانه مراجعه کرده بود اما پولی که با خود آورده بود کمتر از مبلغ موردنظر بود و بنده خدا دست خالی برگشت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید