15:09|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 06 آبان 1397 - 00:14
کد خبر: 10594
پایان یک روز شلوغ کاری در مجلس:

کابینه روحانی با 3 چهره جدید تکمیل شد/شریعتمداری به کار رفت

جلسه بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت که از صبح امروز آغاز شده بود،‌به پایان رسید.
کابینه روحانی با 3 چهره جدید تکمیل شد

باریش نیوز/ جلسه رای اعتماد به ۴ وزیر پیشنهادی «راه و شهرسازی»، «صنعت، معدن و تجارت»، «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «امور اقتصادی و دارایی»، بعد از ظهر امروز (شنبه ۵ آبان ماه) به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور اکثریت نمایندگان و با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

رضا رحمانی با ۲۰۳ رای موافق، ۴۹ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع، فرهاد دژپسند با ۲۰۰ رای موافق، ۵۰ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع، محمد شریعتمداری با ۱۹۶ رای موافق، ۶۳ رای مخالف و ۵ رای ممتنع و محمد اسلامی با ۱۵۱رای موافق، ۹۸ رای مخالف و ۸ رای ممتنع، رأی موافق نمایندگان را کسب کردند.

فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی رای موافق خود را نسبت به چهار وزیر پیشنهادی اعلام کرد؛ در جلسه صبح امروز این فراکسیون شریعتمداری با ۵۸ درصد، رحمانی با ۸۷ درصد، اسلامی با ۶۳ درصد و دژ پسند با ۷۶ درصد نظر مثبت فراکسیون را به خود جلب اعضای فراکسیون اعلام کردند که به هر چهار وزیر پیشنهادی رای موافق خواهند داد.

در جلسه صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی نیز برای جمع‌بندی درباره‌ چهار وزیر پیشنهادی وزارت‌خانه‌های صمت، راه و شهرسازی، اقتصاد و تعاون و کار و رفاه اجتماعی؛ فراکسیون به این نتیجه رسید که اعضا برای رای به رحمانی آتش به اختیار عمل کند. درباره‌ی سه وزیر دیگر فراکسیون به جمع بندی رسید ولی قرار شد اعلام عمومی نکند.

هم‌چنین اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نظر موافق خود را نسبت به سه وزیر پیشنهادی اقتصاد، صنعت و کار اعلام کردند. براساس رای گیری صورت گرفته اعضای فراکسیون امید به گزینه پیشنهادی وزارت راه رای مثبت ندادند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید